Tunnan säger adjö på ett tag
Då jag inte tycker att jag når upp till den höga byggnivå som ni alla andra håller här så känner jag att jag inte längre har något att bidraga med här.
Jag mår heller inte så bra psykiskt just nu och väljer därför att ta en time out så att säga.
Får se när jag dyker upp igen.

Nämen Tunnan! Vadan detta? Inte skall du ge upp byggandet? Vore jättetrist om du inte var här med dina roliga kommentarer och fina byggen! Inte håller dina byggen någon sämre kvalite än någon annans. Vad är det som har hänt? 
har tyckt att du har varit lite dämpad ,har du det stöd som du behöver ,vad kan vi göra ,,,,,,,,och om inte du har något att tillföra så har ingen det ,,,,,,,,fattar inte att du kan tycka så ,hoppas att du stannar o inte klipper kontakten ,det är inte bra och jag- vi blir orolig för dig ,,,,,,,,

Du är en mycket stor positiv del av detta forumet!!

Usch vad tråkigt! Nu går jag och lägger mig! 

Känner du att du har annat som ska ha prioritet i livet ett tag, så ska du följa den känslan. Dock så hoppas jag, och antagligen alla andra här också, att du tittar in någon gång då och då. Vi har alla perioder när annat måste ha prioritet, men det goa med modellbygge är att det egentligen varken kräver pengar eller schemaläggning för att vara kul. Ta tag i grejerna när du känner suget, och visa upp de grejer du känner för. Alltid lika kul att kolla på folks alster. Och förresten, det där med din byggnivå är inget jag har lagt märke till. Är du inte lite väl kritisk mot dig själv? Jag menar, jag är glad om jag överhuvudtaget får något färdigt alls. Resultaten är inte ens att fundera över…
Tack för ert stöd mina vänner, men ni får inte tar på er någon skuld i detta här.
Det har varit och är så mycke strul med jobbet och så även min hälsa just nu som gör att jag bara mår skit helt enkelt.
Jag kommer givetvis inte att sluta med modellbygget, men just nu så vill jag inrikta mig på min hälsa.
Fick lite tråkiga besked hos läkaren i tisdags som gör att jag mår pyton + osäkert på jobbet = Inte bra.
Jag kommer tillbaka, men när vet jag inte nu.
Det kan tar emellan en vecka och ett år
(OBS) Det är inte cancer eller nått sånt, så ni behöver inte vara oroliga för det.
Det är annat som strular.
På återseende
Mvh: Janne

Anledningen till att jag endast är medlem här och inget annat modellbyggarforum på denna jord är att medlemmarna på iFokus är ett gäng glada amatörer som har byggandet som en kul hobby och tidsfördriv. Av det jag sett hittills av dina byggen här så är dom av hög nivå! Hoppas du stannar kvar hos oss här!

Hoppas att du hittar din balans..så att säga Tunnan,och att vi höres av snart,förstår din poäng där,vi är kvar här och det vet du,ifall det är något.
Kan väl bara instämma med alla andra här! Ta den tid du behöver och krya på dig!
Jag hoppas få se dig och dina fina byggen här snart igen!
Håkan
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0: Ta hand om dig själv och krya på dig. Vi finns ju här om det är något. Jag hoppas du tittar till oss då och då.

Har själv gått igenom en liknande period så jag förstår hur du mår, ta hand om dig själv nu och krya på dig, det går över så småningom men det är inte lätt under tiden, kommer att sakna dina fina byggen här på forumet, välkommen tillbaka när du mår bättre, och återigen: ta hand om dig själv och krya på dig
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#0 Instämmer helt med övriga i tråden!
Stefan - Modellbyggare
Jag är djupt rörd över hur ni bryr er här och jag känner mig ganska dum nu för hur jag skrev här i början på denna tråden.
men det är väl så när man mår pyton att man vräker ur sig sånt som man inte menar.
Jag ber om förlåtelse för det.
Och nu känner jag så att….näää, jag kan inte vara ifrån er här, ni här på forumet och forumet i sig ger mig så mycke glädje.
Kan ni förlåta mig ?
Jag var helt ur ballans när jag skrev denna här tråden
Mvh: Er vän Tunnan

Ingen anledning att be om ursäkt. Ibland känner man sig bara osedvanligt nere, och då är det lätt att bara tycka att man ska försöka bryta med allt. Men det är skönt att höra att du hittade tillbaka så fort.

Instämmer med Denstore,kul att du e tillbaks Tunnan.
#13 tycker att det är bra att du skriver av dig ,jag fick ju ett smärre spel när jag konfronterades med vår nemesis i modell form ibland så är det rätt att bara leva ut sina känslor ,och kasta masken och bryta normer ,är i regel bra för oss .

Skönt att du är tillbaka! Det är klart att vi bryr oss!

Inte behöver du be om ursäkt Tunnan, vi har det lite svårt ibland och då blir man lätt lite aggresiv men jag tycker inte att du skrev något som du behöver be om ursäkt för, det är trevligt att ha dig tillbaka.
På det här forumet bryr vi oss, jag har själv erfarit det när jag gick genom en svår period, och vill passa på att tacka alla som stödde mig då
Verkligen kul att du är tillbaka, om du nu ens hann vara borta nått?!
Lätt att skriva konstiga saker när man är nere eller upprörd, men jag tycker inte heller att du har nått att be om ursäkt för!
Gemytligheten och omtanken som finns på det här forumet är nog svår att finna på nått annat forum!
Azgaron

Livet är en jäkla psykisk berg-å-dalbana. Den som påstår något annat är förmodligen söndermedicinerad.
Och visst 17utton ska man väl kunna ta upp en sådan sak i ett så'nt här forum. Precis som man gör med sina vänner IRL. Annars vore det synd och skam!
Allting löser sig, på ett eller annat sätt. Och vad man än går igenom för tråkigheter så har det alltid något gott med sig till slut. Om inte annat så har man garanterat härdats och vuxit mentalt ett par centimeter. Tro mig…
/ Berg-å-dalbane-GeeKen
Ja livet är som en Jojo…upp och ned.
Det har varit väldigt turbolent på jobbet nu ett tag och är fortfarande.
Sen när man fick ett negativt besked ifrån sin läkare gör ju inte saken bättre.
Och den här gången brast det för mig, jag kände att…nääää, nu orkar jag inte mera.
Har haft mycke annat strul med, bl,a så har jag två stycken diskbrock emellan 4 o 5 ryggkotorna som gör livet surt för en
och nu så blir det antagligen en sväng på operationsbordet igen, det var inte ett år sedan sist.
Såå…Ja, det blev lite för mycke för herr Arvidsson tyvärr.
Men jag försöker att se nått positivt i det hela nu, måste göra det, annars blir jag galen 
Då blir det en galen tunna så att säga 
Och det vill man ju inte blir
# 22 Nej, det har du rätt i Tunnan! Då kanske du hoppar i galen Tunna ja …
Kan bara säga att jag vet hur det är att dras med kronisk värk och det kan helt enkelt bli för mycket ibland. Men som du själv säger så kommer man längst med positivt tänk. 
Tack Carina
Ja jag nästan lipade en skvätt när jag såg vilket enormt stöd man får av vännerna här…helt fantastiskt
Jag är djupt tacksam ska ni veta allihop
He He näe en galen tunna vill ni nog inte har här
Nä, inte helt galen iaf. lite lagom är bäst! 
Azgaron
Ja lagom är som sagt bäst.
Men nja, jag hoppar nog över det också, det blir så jobbigt att renovera här efter alla utbrotten 

Jag är så glad att du är tillbaka! Inte ska du känna dig skamsen. Hela livet så utsätts man för prövningar och då är det lätt att bli nere och tappa självförtroendet. Men det hör till! Utan dessa prövningar så skulle man inte utvecklas eller sätta värde på de bra stunderna! Håll i dig tunnan, för den här berg och dalbanan är rätt häftig! 
Tack Sven-Erik
Jo det är la lite upp o ned ibland.
Jag var ute i skogen idag och gallrade i en gammal granplantering.
Och jag skojade med skogsägaren att träden var trötta på livet, alla jag sågade ned hängde sig (mot andra träd)
Det var så tätt att det inte gick att går igenom, sågade man av ett träd så stod det fortfarande kvar på samma ställe. 

#28. Huga! Jag har själv jobbat i skogen ett tag, och det värsta man kunde tänka sig var när träden inte föll utan fastnade i andra trän. Då var det tvunget att fästa ett spel i trädet och sen dra trädet dit man ville. Väldigt tungt och lite farligt! 
Ja skogsarbete är väll nästan klassat som det farligaste jobbet
I alla fall bland dom farligaste
Jasså du Sven-Erik, du leker också motorsågsmassakern ??? 
Hallå Tunnan,
Vad ledsen jag blev när jag först såg ditt inlägg 
Men nu är jag riktigt glader igen
…
Ha de´ Gott !
mvh / Janne
Tack Janne
Ja ibland så rinner det över i bägaren.
Har mått pyton en period nu, och gör det fortfarande.
Men jag försöker att bita ihop.
Kanske är därför tänderna spricker 
Jippiiii, nu ska 50 man till bort på jobbet
Vi har gått ifrån nästan 500 gubbar ner till knappa 400 nu på ett litet tag bara
Och det lär inte sluta med det som det ser ut nu.
I stort sett så är all nattskift borttagen + stora delar av kvällsskiftet
Snart får man väl tar med sig en modell till jobbet, så att man har å göra 
Låter inget vidare! Hoppas du inte blir en av de som får gå!
Azgaron

Fasen vad trist Tunnan! Det är allt man hör dessa dagar…nedskärningar, utflyttningar och elände. Volvo skall ju sparka 3000 man….."Gyllene tider, strålande tider"…..
Låter inte bra tunnan ,mycket tråkigt , så då får väl glaffasn (AKA Maud o) komma o prata o prata o prata aldrig har jag hör någon prata som hon o samtidigt inte få sagt någon ting…………..
jag hoppas jag klarar mig denna ggr åxå, har ju som sagt jobbat där i 22 år nu.

#37 Jo men det är för att slavar kan inte få sparken de måste säljas!

Stefan - Modellbyggare
Ja exakt, 
Nu tar jag åter igen en time out
Jag blir så trött när man hela tiden blir blåst på pengar, särkilt när det är ifrån folk på denna sidan, trodde inte det var möjligt
Här ställer man upp och skaffa modeller, och till och med skänker bort en o annan modell och bjuder på frakten.
Så nu vill jag inte vara med längre, på ett bra tag.
Tänker inte peka ut någon.
Mvh: En blåst Tunnan

Det där låter verkligen inget kul! Inte ska man bli lurad av någon här inne! 
Hoppas innerligt att vederbörande tar åt sig och ordnar upp det hela så det slutar bra. Och för allt i världen får du inte lämna oss, utan kom tillbaka när du känner för det. Vi gillar mycket dina byggen och inlägg!
Det förstår jag tunnan att du blir trött på dom eller den som inte vill göra rätt för sig , men hoppas att du kan stanna kvar för oss andra .

Om det inte är något missförstånd, så finns det väl ingen anledning att inte nämna vem det är? Jag menar, de flesta av oss har ju 50-11 bollar i luften, och modeller på väg till och från långtbortistan, så missöden händer ju ganska lätt. Dock så är det väl i allas intresse om det är någon som faktiskt avsiktligt har blåst en medlem. Och att den tråkiga historian ska få dig att lämna oss är ju knappast rättvist mot dig eller oss. Det är ju boven som ska skämmas.
Verkligen tråkit Tunnan..
Hoppas det rättar tills sig det hela..
Så vi får se dina kalasfina byggen här inne..
Henke
Hallå Tunnan! Hoppas inte att det är som du befarar utan att det kan vara som #43 skrev. Och du får absolut inte lämna in….. För vi behöver en riktig trevlig och hyvens prick som dig här Tunnan. Så låt dig inte nedslås av någon enstaka typ som beter sig illa, det är dom inte värda!!!!
Ha de´
mvh / Janne

Hallå där Tunnan! lämna oss inte för att någon annan blåst dig, det drabbar ju oss andra, vi som verkligen uppskattar dig och dina fina byggen, det skulle kännas väldigt tomt här utan dig. Jag hoppas verkligen att det är ett missförstånd eller att den skyldiga skärper sig

Synd att ärligt folk blir blåsta, finns få av den sorten kvar.
Hoppas det ordnar sig Tunnan! Ang skogsindustrin (antar du jobbar där) så vet jag själv hur den är med den miljön och ekonomin där med alla nerdragningar och all skit, hoppas själv att det ordnar sig. Hoppas ryggen blir bra, har nån sorts kronisk värk själv i en arm som kommer till och från är inge höjdare när det är sprut/pensel armen!
Det tar på psyket, ta en pause och ta upp hobbyn när lusten/kroppen har kommit tillbaka.
//Mattias
Jag tog väl i lite när det gäller att bli blåst, men jag har nu strykigt ett sträck över detta nu och allt är glömt.

Min fru säger att jag är blåst, men jag känner mig oskyldig!

/ IQ-GeeKen

Är vi släkt ? 

Stackars Tunnan… Stackars, stackars Tunnan!

/ GeeKen

yeeeaaah
Hoppas att herr tunnan kan sköta sig nu.

Lite skämt till tunnan: Hur känner man igen att det är en trummis som knackar på?
Det är otight, han vet inte när han ska sluta och det sackar i slutet..

Herr Tunnan är väl en av dem som alltid sköter sig!? 
#57 Ja kanske, men han varit lite grinig nu på sistånne
Bäst att man kör Sade but true med Metallica då, för där går det sakta hela tia
Men tight är det rätt igenom

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#56 Battery med samma band annars är väldigt grym! Gärna med Dave lombardo fron slayer på trummor(så blir det inte så…Larsigt)

#59. Jo, visst blir Larsa lite väl för mycket? Man får en känsla av att han tror sig vara en messias……

Håller med S-E.
ja kanske det
Men säga vad man vill, han är tight i sitt trummande
Har själv lirat trummor, men jag var inte så teckninsk kanske men var ganska känd här runt om att spela blytungt
Och det var min grej att spela så, passade bra in på vår spelstil också.
Men det var då det, nu är man bara…Tung 
En gång i tiden hade jag ett Yamaha trumset, som jag i dagsläget önskar att jag hade haft kvar, men de tar ju lite plats, så det får väl bli pads eller nått sånt kanske!
Azgaron

Här har ni en gammal trummis till..
,men som sagt,efter att man bröt armen,så vart det jobbigt,alltid ont i armen efter repen,men det var kul.
Ja det är inte utan att man saknar den tiden du Tommi
Tänk när man satt där med flera röda tusen wattslampor riktade på sig.
Varmt som tusan blev det, men häftig känsla när man fick se publiken sjunga med i refrängerna
En av våra ``Hits´´ hette Angelo, var riktigt tung gung på den
Hits föresten, är ju kanske inte det rätta namnet på låten, men den gick hem hos publiken iaf
Hände rätt ofta att man tog i lite extra då, men då rök pinnarna av 

jodå,det där känner man igen,och hur ofta fick man lite "splitter" i ansiktet från pinnarna,jag testade sen ett litet tag de svarta plastpinnarna….då rök skinnen istället..
Spelat trummor inför publik har jag inte gjort, men däremot saxofon på bla musikfiket i Varberg! Men det är evigheter sen!
Azgaron

Musikfiket i Varberg?
Det var som tusan… Där hängde jag för flera evigheter sedan, innan dom rev stället och förvandlade huset till först parkeringsplats och därefter ett nybygge åt Netto.
Mmmmmmm… Minnen… Mmmmmmmmmm…
/ Nostalgi-GeeKen