Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1925 ggr
Sven-Erik
0

Mitt nya boende!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen alla byggbröder! (och systrar!)

Nu har jag äntligen installerat mig i nya lägenheten! Det mesta börjar att komma på plats, fast det är ju mycket kvar än……

Tänkte lägga in lite bilder på hur jag har det numera :-)

Sven-Erik
0

Ja, det var det förbaskade köket som jag tragglat på med i veckor…. Men blir ju rätt bra när det är klart::?

Sven-Erik
0

Vardagsrummet. Köpte på mig en sån där låtsasspis. Mycket kvar att göra här men….

Sven-Erik
0

Men så det bästa då! Här är mitt nya hobbyrum. Verkligen härligt att kunna inreda ett helt eget rum för hobbyn!

Sven-Erik
0

Lite mer…

Sven-Erik
0

Lite till…

Sven-Erik
0

Jo….

TommiN
0

Ser riktigt fint ut S-E,särskilt bygghyllan…Tirpitzen ser onekligen bra ut!!Glad

Sven-Erik
0

Rätt mysigt badrum oxå!

[Henke29]
0

Du har fixat till din lägenhet kanon Sven Erik Skrattande
Fint byggrum oxå..

Henke

Sven-Erik
0

#7. Tack för det TommiN! Jo, den Tirpitzen står sig väldigt bra där i hyllan. Nästan för snygg för att byggas..
Men nu kan jag äntligen börja bygga igen!! Skrattande

Sven-Erik
0

#9. Hallo Henke! :-) Tack för det. Är faktiskt väldigt nöjd med det hela! Trivs som fisken i vattnet här.

GeeKen
0

Förbaskat snyggt kylskåp!

Och ett eget hobbyrum… Fy tusan, det är underbart!
2000-talets version av snickerbo'a!

Glad

Vet inte vad man säger… Gott nytt lägenhet, eller nå't åt det hållet!

Jag har två barn/ynglingar/ungdomar som flyttat ut och håller just i dagarna på att iordningställa en egen liten snickerbo'a, vilken även kommer att tjänstgöra som gästrum.
Nu måste jag därför decimera bekantskapskretsen, för jag vill fanimej ha "mitt" rum för mig själv!

När sedan de återstående två ungarna lämnat boet ska jag banne mig hyra ut resten av rummen åt estniska bärplockare, polska snickare och finska fyllon… Tänker tamigtusan göra det till min egna lilla affärsrörelse som ska finansiera mina hobbies!

Som sagt, gott nytt lägenhet Sven-Erik!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#12. Tack GeeKen! Glad Ja det är faktiskt en våt dröm. Nu har man huserat tonårsungar i tio år så nu är det min tur! Flört 
Tycker jag att du gör rätt i! Fast du kanske ska undvika de finska fyllona? Hehe…..

StefanW
0

Vilken lägenhet du har fått till! Fint kök och badrum samt eget hobbyrum! Vad mer kan man säga än ett stort grattis!

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

Det ser riktigt fint ut. Snyggt byggt (monterat) och färgsatt.

Ingen weathering på det nyrenoverade nu Sven-Erik, endast på modellerna Flört

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#14. Tack för det Stefan! Nu kan man luta sig tillbaka…Skrattande

gigabyte
0

vilket fint kök du har byggt och fint planerat hobby rum , där kan du bygga och härja som du vill , Lycka till med ditt nya hem !

Kent

GeeKen
0

Glömde fråga vilken skala du byggt köket i…

Skrattande

Ställ upp en gubbe i 1:35 (gärna MED huvud) framför kylen och ta en ny bild vettja!

/ GeeKen

Sven-Erik
0

#15.  Tack Sau! Som den oförbätterliga vädringsnisse jag är, så kommer nog gå loss på kylskåpet snart!

#17.  Tack Giga!  Men vad ska jag skylla på nu då, när byggtorkan sätter i? Kan inte skylla på det kalla garaget längre! Foten i munnen

#18.  Jo, det är nog skala 1:1! Kändrs så i alla fall när vi bubbade upp den nedrans kylen tre trappor! Bilder på min "Walther" kommer snart! Skrattande

[Tunnan]
0

Vilken trevlig lägenhet du har fått tag på som, som han säger 55an Olga (Martin Ljung) Flört

Ser ju jättetrevligt o mysigt ut
Snyggt jobbat S-EGlad

GeeKen
0

Nu är jag iofs inte känd för att ha "gröna fingrar", men skymtar man inte en fikus inne i badrummet!?

Skrattande

/ GeeKen

StefanW
0

#21 E du svartsjuk?

Nä, det finns hopp! Titta bara på bild ett, ungnen är full med plast! Undra vad det skall bli när det är färdig bakat!

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Det är nog krympplast, måste ju sluta tätt runt pizzabiten som blev över Flört

panther11
0

snyggt hobbyrum, jag är avundsjuk!

GeeKen
0

#22 Jäpp, det är jag! Är allergisk (på allvar) mot fikusar (blomman).

Glad

Men det jag är mest avundsjuk över, det är kylskåpet!

/ GeeKen

PonCar
0

Ser hur fint ut som helst i nya lyan Sven-Erik! Och hobbyrummet blir man inte så lite "avis" på…  Såg att du har en likadan vitrin som vi har i vardagsrummet (från IKEA eller hur), fastän i vår står frugans keramikskulpturer. Det börjar bli hård konkurrens om utställningsytorna här hemma… Styren V/S Stengodslera.

GladPontus

Proosen
0

Ser ju toppenfint ut Sven-Erik!

Lite avis blir man ju på ett dedikerat hobbyrum, här hemma finns det en på nåder beslagtagen garderob full med bråte att plocka fram och åter ur när bygglusten gör sig gällande. Nu sist passade jag på att måla om köket fläckvis inklusive ett par av hustruns tröjor när jag ändå höll på. Lila färgdamm och översprut på bordet uppskattades mindre än fläckarna på väggen och kläderna. Konstigt släkte de där som går in där män går ut.

Niclas

Sven-Erik
0

Haha! Vad roliga ni är! Skrattande Och hur sjutton kunde du Stefan , lägga märke till att det låg plast i ugnen? Flört Den är faktiskt inte inkopplad ännu, så det där är alla bruksanvisningar på fyrtioelva språk!…

Tja, vad säger man?.."Hellre en fikus i badrummet än?"….Tyst

Är alldeles för trött att skriva någe mer idag. Har burit, bubbat, slitit, rensat, kört lastbil, städat, skurat sedan i tordags nu! Konstant! Lyd ett gott råd: Få aldrig för er att flytta! Skrikandes

GeeKen
0

Fikus i garderoben och plast i ugnen.

Kan du inte ta några bilder på innehållet i garderoberna ockaå!

Skrattande

/ GeeKen

Sven-Erik
0

#29. Du skulle må då va?? Skrattande

gigabyte
0

#28 nej roligare kan man ha ,Huga Obestämd

Tails
0

hela hemmet är ju exemplariskt på hur man ska bo. Men är du säker att du orkar bygga tamiyas 88? Den ser hur jobbig ut den….. Jag tror har hört mycket dåligt om den…Om du skulle få för dig att slänga den så kan jag ta skräpet …Jag har en 8ton som skulle behöva en sådan FlörtFlörtSkrattande

Sven-Erik
0

#32. Tack Tails! Ja, jag lovar att du har första tjing på den om jag skulle tröttna!……Flört

pebben
0

nämen titta nu kan du ju bygga utan att frysa i vinter! hehe

nä gott att du börjar komma iordning sven-erik! det va mycket godis på hyllorna där hämma!

//amigoz pebbloz

StefanW
0

#34 Hej pebben! Flört

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

tjeniz stefan!

WildeSau
0

#34 Titta en Pebbiz!

Hej! Hej! Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

men hallon vilden!

//pebbiz

[Tunnan]
0

Nämen ser där
Är det inte en pebbe som har kommit hit igen…va trevligt.
Hej på dig du.

Azgaron
0

Trevlig lya, och fint byggrum Sven-Erik! Nu lär du ju slippa bli förvisad till garaget! Flört

Tjena, Pebben! Kul att du tiitar in!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Greenhorn
0

Himla trevlig lägenhet du fixat i ordning!

/Patrik

Sven-Erik
0

Tack ännu en gång mina herrar! Ber om ursäkt att jag inte skriver så mycket, men jag bara sitter i min reclyner-fåtölj och njuter! Skrattande

Är så himelskt skönt att bara kunna sitta och njuta, utan ett enda ansvar eller bekymmer i hela världen! Cool

(Hallo Pebbitz! Så kul att se dig här igen!)

Sven-"manjana"-Erik