Landskapsbygge
Tjena! Skulle behöva hjälp med en sak! Jag bygger plastmodeller i 1:35 skala och skulle vilja bygga landskap. Det jag undrar(då jag knappt har hittat nåt på internet) är måste man använda landskapstillbehör från MJ eller finns det andra eller vilken skala i MJtillbehör fungerar till 1:35 skala?
Hej Danne och välkommen hit. när det gäller skala så tycker jag att man kan ställa tex en figur i den skalan som man vill bygga ,i så får man en liten hint vad som fungerar i storlek .Men det är bara att börja bygga så lär man sig på vägen ,det är det ända sättet .

Kolla in på Tradera emellanåt,där har jag köpt en massa landskapsmaterial.

#2 vad söker du på då?

Hobby&lek-Modelljärnväg-Hus&Deko H0.
Hej, tack för inläggen och förslagen :D
Jag har hittat en del saker nu på www.hobbyfixaren.com så nu är bygget i full gång. En sak jag har problem med bara om någon har nåt tipps. Jag ska bygga stadsmiljö nu. På en ganska stor yta ska jag ha söndrig och sliten väg. Köpte ett sönderfallet hus med "vägplatta" som jag nu har insett blitt ett problem då den är upphöjd från marken. Någon som har nåt bra tipps hur man kan få det att se snyggt och naturligt ut?
Titta på http://www.armorama.com där finnes många diorama byggare ,jag brukar titta där för att få lite mera info, hur jag skall gå till väga , att ge ett råd eller beskrivning hur du skall göra, är lite som försöka beskriva hur du skall måla en tavla , men lägg ut ett foto så är det lättare att ge ett råd om du behöver det .

Är HO jämförbart (eller rent av samma) som 1:35?
Kan vara bra att veta innan man beställer på sen en massa pryttlar som får ens små 1:35-gubbar att se ut som jätten Fluff-fluff i förhållande till träd, buskar och byggnader…
/ GeeKen

Kanon asså! Tackar, tackar…
/ GeeKen
Ho skalan är mindre, så träd o hus går ej med 1:35 , .När du köper så se till att du får allt i samma skala .

H0 (läses Hå Noll) = 1/87 (modelljärnväg)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Sen så har vi ju även våra motsträvliga engelsmän som är glada i 00 skalan (noll noll) = 1/76
/Patrik

Jaha, då har man lärt sig något nytt idag också.
Tackar tackar!
Kan i och för sig vara coolt om man vill bygga ett diorama på temat "Gullivers resor i Tredje Riket"!

GeeKen