Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 620 ggr
starhawk
0

Trippelbombställ

Morr, håller på och bråkar med ett dubbelt trippelbombställ, dom nedersta bomberna är lätta att få dit, en liten trekantig list och ett V-format spår i bomben men på sidorna … två små piggar fortfarande ett V-format spår i bomben, och det är för kort för att passa över piggarna. Om jag inte haft en Tredje Handen att hålla den på plats med skulle det vara i det närmaste omöjligt att limma fast bomberna. Varför gör dom sådana här knäppiga fästen Skrikandes

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

stickanw
0

Det är väl för att göra det fästligt värre.Skrattande

starhawk
0

Ja, det är väl det svar man kan vänta sig från dig Flört

starhawk
0

Huvudsyftet med denna tråd var att få nått tips som underlättar, det fick jag inte, bara en kvick kommentar från stickanw (får man nånsin nåt annat från honom?)

leopold
0

filla bort tapen och filla en liten platt yta på bomben, limma med aligator gripp. det brukar fungera för mig

GeeKen
0

En av tjejerna jag basar över på jobbet är dekoratör i grunden. Hon hävdar med bestämdhet att "med lite häftmassa kan man få vad fan som helst att sitta precis var man vill".

Kan vara värt ett försök!

Glad

/ InspirationsGeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

Häftmassa är klart underskattat när det gäller modellbygge. Glad  Inte bara att det är bra vid kamouflagmålning, det är som sagt bra hjälpmedel när fingrarna inte räcker till.

starhawk
0

#5-6: Jo jag funderade på det, men häftmassan hamnade "någonstans" under flytten men jag gjorde en liten forskningstur i diverse lådor alldeles nyss och vad hittade jag där Glad min kära häftmassa, alla antenners räddning på Vulcan och Hercules den blir nog bra

Sorry leopold ditt tips får dom nog att sitta men inte riktigt i rätt position

starhawk
0

Fujimi brukar ju göra bra modeller och den här var bra, men inte bombställen, när jag packade upp Hasegawas vapensats så såg jag hur dom skulle se ut, och hur bomberna egentligen skulle sitta! Dom skulle inte alls sitta på dom där piggarna, dom var bara yttersta delen av två böjda plattor som bomberna skulle sitta mot. Plattorna var så tunna på Fujimi stället att dom föreföll vara lister. Längst ner på Hasegawa stället fanns dessa plattor också, men inte på Fujimi-stället. Så det var i princip bara att börja om igen, men nu behöver jag varken tredje hand eller häftmassa, man målar bara på lim och lägger dom på plats