Tank plac./utförande?
Försöker med både möda o besvär plocka ihop min A-Ford pickis -31, då jag upptäcker att bensintanken saknas
!! Har ej någon aning om dess placering heller,,,
…?
Någon som kan, vet, känner til detta?
Pentti.
en sak om den där byggsatsen är dörarna, dom är raka, dom skall vara lite skeva
Tackar för info! Fin bil på bild,ditt bygge? Månne samma fab. som jag filar på;Minicraft? Vore intressant att få höra lite åsikter om fabrikatet. ang. dörrarna: menar du att de skall följa karrosens linje från fram till bak, sett uppifrån? Just den detaljen stör mig inte,bilen skall ej bli " vackert orginal", snarare typ "rullande renov.objekt" hemmahörandes på lantgård,,,,(typ),,
. Bilder kommer så småningom.
Pentti.
jo det är mitt bygge,det är samma byggsats. den var ok men inte mer, jag har en mercedes från samma tilllverkare men den är inte lika bra som aforden,en annan sak som man måste vara nogran med är hytt golvet, det är viktigt att det hamnar rakt annars passar inget alls.
Ok, har ej hunnit till karossen ännu men tack för tipset! Jag tycker att kvaliten hittils är ganska dålig ( jag som e petig?) : mycket gjutrester att fila bort, relativt dålig passform, avsaknad av detaljer så som infästnings-hål tex. Samt mjuk plast; svårare att fila/putsa till en fin yta. MEN; med all denna sämre kvalitet får jag ju den träning/erfarenhet som jag behöver o finner tillfredställande! Ibland får man ge avkall på vissa krav för få bygga en intressant modell,,eller? Hur som helst, jag har mycket trevligt de stunder jag pysslar med A-forden!! ( och då jag kikar/skriver på detta forum
)
Pentti.
Mycke fin Aford Leopold