Pavo Purple Dodge
Kämpar och kämpar för att komma ur gropen och få något gjort på byggfronten. Har varit motigt ett långt tag nu men jag gör ett försök att få klar denna till nästa lördag och vår utställning vid gruvan.
Lade en lila metallick från House of Color och den var mycket lättarbetad. Duttade i 5-10% thinner extra och blåste ovanpå Zeros primer.
Passade på att tappa sprutan i golvet med nyfylld kopp och fick på så vis användning för diverse olika uttryck. Efter att ha torkat färg så gott det gick med thinner på trasan lugnade jag gradvis ner mig igen. Känner mig nu ganska groovy och tillfreds med livet som sådant. Får också anledning att sätta upp nyköpta tapeten i köket så frugan blir väl glad åt min lilla fadäs trots att ett par av hennes tröjor kom i skottlinjen också!?
Slänger med en bild på karossen så ni får avgöra hur det ser ut själva, ska slipas och lackas en vända till. Fick ett gigantiskt hårstrå på bakluckan. Stort som en huggorm minst om man skulle skala upp det tillsammans med bilen.
Klarlack lär väl komma på i mängd innan jag är nöjd.
Hej hå, nu ska jag flyta vidare med min såsiga skalle.
Niclas
Ser mycket bra ut trots alla fadäser ,har själv haft en radda med motgångar med måleriet , man tappar sugen ett tag ,,,,
Hej Niclas
svackor och golvtorkning kan man va utan, kulören är i linje med ditt senaste alster, typ lila. ser spännande ut!
Thomas

Det kommer att sitta som en smäck med den där RLM grålila till interiören. Har lagt den andra går och ska gå på med nästa imorgon har jag tänkt. Visst hopp att få klart finns det.
Niclas
Ser bra ut, så långt Niclas! Tappa spruta med färg i, låter inget vidare precis!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Helcool kulör Niclas! Bara att kämpa vidare -sätt på en platta Reggae och gunga med… Borde passa bra till din feeling.
Har själv lite byggstopp i "garaget" för närvarande, men det är inte mycket kvar innan AM DB 4:an är färdig.
Pontus