Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1204 ggr
denstore
0

S/B: Gripen-paket

Jag råkade på en Italeri-Gripen i 1/48, med lite extragrejer. Dock så blev det kanske lite annorlunda än vad jag hade planerat. Nu ligger den mest här och känner sig ensam. Kanske den behöver lite kärlek och omsorg från någon svenskbyggare. Paketet innehåller:

Italeri JAS 39 A Gripen (sätet byggt.)

Eduard 49300 Fotoets till ovanstående.

Eduard EX 050 Maskerings-set till ovanstående.

Av någon anledning fick jag med ett dekalset för Gripen i 1/72. Det är dekaler för F17s uppvisnings-grip. Snygga, faktiskt.

Helst hade jag bytit mot något kul. Mina intressen är ju brittiskt flottflyg i 1/48 och WWII-pansar i 1/35. På sista tiden har fartyg i 1/350 blivit kul igen. Sånt är absolut välkommet som bytesobjekt. Ifall det handlar om försäljning, så tänkte jag att 400kr för hela rasket vore rimligt. Bud välkomna.

ElLobo
0

Har du någon bild på Gripendekalerna i 1/72? Och om du skulle sälja enbart dem, vad skulle det bli då?

denstore
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte bra, men kanske tillräckligt. Vad säger du om 60kr?

WildeSau
0

#2 Kan säga att dekalerna i 1/72 ser bättre ut än originalet där man såg koden 132 i relief genom den stora påklistrade dekalen.

Bild på den här och den var annars ganska ren och snygg för att vara en "ful-JAS".

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

#3 Jag menade att min bild inte var något vidare. Dekalerna ser jättefina ut. Glad

Azgaron
0

Genast uppstår ett antal frågor! Glad

Vill jag ha en Italeri Gripen i 1/48? - Ja!

Har jag nått att byta med? . Öh, kanske!

Några skepp i 1/350? - Nej!

Brittiskt flottflyg - vilken era? - njae, kanske!

WWII pansar? - Jodå, nått är där ju!

400:-? - Tja, om inte annat! Glad

Vad blir priset utan dekalerna?

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#2: OK, taget!

denstore
0

#5 Vad säger du om 350 utan dekalerna?

Vad är det du har i pansar?

Azgaron
0

Kan nog vara vettigt!

En Panther G Smart Kit och några självgående kanoner just nu å nån 251a, men mer är på ingående. Förhoppningsvis i tid till C4.
Vad? Ja det får jag nog hänvisa till annons på mitt lilla forum! Glad

Azgaron

Tails
0

är riktigt smaskig! Jag har en själv liggande i väntan på att bli påbörjad här.

Mvh Hampus

ElLobo
0

@ denstore: Du har PM och e-post.

denstore
0

#10 Fixat!

Var det förresten någon som var intresserad av modellen? Om inte, så blir man ju tvingad att snickra ihop den själv, vilket vore hemskt mot den stackars satsen…..

ElLobo
0

#11-1: Tack!

Marcusjohnson717
0

Denstore… Jag är intresserad av Gripen med de tillbehör som du listar. Jag har nog något skepp kanske som ligger - men jag kan tänka mig att bytta mot $$Flört

Skicka PM så ska jag titta på lagret!

//Marcus

Azgaron
0

Eh, öh, jag kanske inte var tillräckligt tydlig angåede mitt intresse av denna modell!

Azgaron