Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 3510 ggr
IKV91
0

Vad bygger ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vad bygger ni förtillfället?

Det kan vara intressant och se hur fördelningen är mellan de olika inriktningarna.

Själv så bygger jag en Marder III i Afrika utförande. Bygget har stått stilla några veckor men så blir det ibland. Vagnen skall kompletteras med en besättning från Tristar och förhoppningsvis blir den klar före jul.

MVH/Roger

[Tunnan]
0

Jag håller på med Handely Page Hampden, testflygplan P5 i sverige
Whiffare P-47 som J-26
Så även J-26033
Ett civilflygplan Fokke 100 Swissair

TommiN
0

Snygg Marder Roger,själv så har jag på byggbordet:

Avro Lancaster 1:48

Bismarck 1:400

Spitfire 1:48

Panzerkampfwagen IV ausf.E 1:35

leopold
0

jag bygger in mercedes benz 500k

# vilket märke?

[Orso]
0

Som jag nämnde i tråden: "Bara för att retas" så håller jag på med en Fokker V.8. Sedan har jag väl ca. 100+ modeller som är påbörjade men som är sovande just nu. Det är flyg, båt, bil, pansar

denstore
0

Bygger? Ska man bygga dem också?

Tungan ute

starhawk
0

Som synes i annan tråd håller jag på med en Predatorgubbe, men i lådan bredvid ligger också en färdig Typhoon (bara dekaler fattas) ett klingonemblem och en påbörjad Tiger I och ovanpå alltsammans ligger en påbörjad TSR-2 i resin

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Ojj här finns projekt på lager hehe..
Westland Lysander 1/72
Hellcat 1/72
M1A2 Abrams 1/35
Tristar 1/144
Lancer Evo 3an Rallybil 1/24
F 4 Phantom 2 Whattif 1/72

mm

Sven-Erik
0

Tja, det är mest sånt här jag bygger nu! (Obs! Inte mitt kök på bild)

TommiN
0

jaha..tyckte väl att vad fanns det där o byggaFlört

Sven-Erik
0

#9. Det var så där det såg ut innan jag började renovera…Flört

TommiN
0

Skrattande

gigabyte
0

Bygga kök är kul, speciellt när man skall slänga ut det gamla ,fram med kofot o slägga ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Sven-Erik
0

#12. Precis! Bara gå loss på grejerna med slägga! Synd bara när man kommer på att det hade vart bra att spara en del för att kunna ta mått osv…..Skäms

Tails
0

#0 Riktigt snygg Marder!

#2 Panzer 4? Ser gärna bilder Glad

#5 Det är väl som kvinnoskor.. De behövs inte användas..

#7 Abrams - Är det dragons? Hur är den?

På byggbordet står(1/35):
4 tigrar
1 Jagdtiger
1 E-100

Kan ses under "tiger helg"

Mvh Hampus

gigabyte
0

#13jo kanske det ,jag slet ut hela köket i vårt första hus o kastade ut hela baletten genom fönstret ,gick på en timme ,härligt grott betende ,ungabungahoggatjacka

[Henke29]
0

# 14 Nej tyvärr är de ingen Dragon Rynkar på näsan
De är en Trumpeter..
Men den verkar ändå okej så här långt..

[Tunnan]
0

He He Skrattande
Det där känns igen även när man håller på att bygga upp rostangripna bilar, man bara kapar väck den gamla rostiga biten och slänger det åt tjottahejti, för att sekunden senare upptäcker att…där skulle det visst vara ett hål till fästet för krägningshämmaren Obestämd

TommiN
0

#14 Bilder kommer sen på bygget..

Oj oj Tunnan,jag är tvärtemot..tänker alltid att den delen KAN!?..komma till hands senare…typ år 2090..Glad

[Tunnan]
0

Skrattande

Tails
0

Jag gillar inte de tankarna när de är dags för flytt.. Tyvärr är jag väldigt bekant med dom jag medObestämd

TommiN
0

Oja..det är därför man har ett garage fullt med skrot!!Glad

Azgaron
0

Egentligen har jag nog alleles för mycket på g just nu, men de modeller som jag håller på med för tillfället och som ingår i diverse GBn är:

Spitfire Mk1 1/32

Bismarck 1/600

F-18A Hornet 1/32

J 26 Mustang 1/72

Sen borde där ligga en F-18 i Svensk tappning till C4 och allra helst en Gripen i Amerikansk tappning!

I hyllorna står även ett par F-16, ytterligere en F-18, en Tiger och en Panther samt lite till i väntan på att jag ska få ändan ur… Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

WildeSau
0

Det som ligger överst i bygghögen är:

Revell MDD F-4K Phantom 1/72
Heller SAAB 29 Tunnan 1/72
Matchbox Heinkel He 70 1/72
Revell Hawker Hunter 1/32

Alla till olika GB. Ett bra sätt att få något gjort. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Greenhorn
0

Har en StugIII från Dragon som jag aldrig får tummen ur och slutmåla samt vädra.

En Thunderbolt i skala 1/72 från Hasegawa väntar på dekaler och vädring.

En  färdiglackad Hotrod Ford 32'a från Revell som ska monteras ihop.

En Willys Jeep från Tamiya i skala 1/35 som ska målas och vädras.

En Gloster Meteor 1/72 från Airfix som är halvfärdig.

En handgranatskastande arg tysk från Dragon i skala 1/35 med massa pillrig fotoets monterad väntar på grund och slutmålning.

En husruin från från Miniart föreställandes en bondgård från Ukraina. Halvfärdig pga jag tröttnade på allt spacklande.

Just nu sitter jag och stirrar ner i kartongen på en Tamiya VW bubbla i skala 1/48 som jag troligen ska påbörja i morgon. För att få den färdig i rimlig tid tänkte jag eventuellt starta en egen tråd och dokumentera bygget av bubblan + ett litet minidio. Jag har märkt att det är lättare att få färdig en modell om man har andras förväntningar på sig Oskyldig

ElLobo
0

Glad 

Jag har f n 34 flygplan och 9 fordon liggandes i den pågående högen, men överst och närmast att bli klara ligger väl följande projekt:

1/72
Airco DH4 -- Airfix 01079
Boeing Vertol HC Mk1 Chinook -- Matchbox PK-413
Bristol 192 Belvedere -- Airfix 03002
Commonwealth Cockatoo
Commonwealth Wombat
Flygindustri Trollet, J 15
Douglas C-47 Dakota, Tp 79 -- ESCI-ERTL 9096
Jakovlev Jak-9D, J 14 Jaken  -- Airfix 61034-8
Junkers Ju 52/3m -- Heller 80380
MiG-15 Fagot -- Airfix 00017
MiG-23MF Flogger B -- Airfix 03036
Noorduyn AT-6 Harvard, Sk 16A -- Academy 1662
Northrop F-5E Tiger II -- Starfix 709/04
Saab S 29C Tunnan -- Heller 80260
Saab A-32A Lansen -- Heller 343
Saab F-35F Draken -- Airfix 02039
Tupolev Tu-16K-10 Badger C -- Trumpeter 1613

1/144
Saab AJ 37 Viggen  -- Academy 4418

1/25
Chevrolet Corvette Convertible 1989 -- AMT/ERTL 6266

1/72
Gep MG-Träger Bren 731(e) -- Airfix 01309
Zil-131 Army Truck -- ICM 72811

Buran
0

Här är det ny bygghörna i skala 1:1 som ligger först i listan Skrattande Lägger ut en bild när den är klar.

"den här är en annan, en Airfix"

IKV91
0

He alla!

Flygplan tycks vara i majoritet.

Det förvånar mig att så många har flera olika projekt igång samtidigt vilket jag själv inte klarar av.

Är det möjligt att ordna fotogalleriet i kategorier istället? Jag har stor nöje av och se hur andra har byggt för egna ideer ocg inspiration.

#14 Jag är mycket imponerad av dina tigrar samt att du orkar bygga flera likvärdiga modeller samtidigt.

MVH/Roger

PonCar
0

#25: ElLobo, hur många anställda har du i modellverkstaden egentligen? Imponerande mängd projekt på gång. En annan får va nöjd om ungefär ett projekt per halvår blir klart…

För att svara på forumets fråga: Jag bygger en Aston Martin DB 4, 1962-1963, fabrikat Revell/Monogram. (tror att det är en sk "reissue" /nyutgåva/ av en äldre sats). Snygg bil, men hopplös passform. Inropad på Tradera för 150 :-.

GladPontus

AeroTech
0

jag bygger tre saker.. lr jag målar två saker o kollar på den tredje.. jag har gått ner mig i ett målträska för jag målar bara känns det som..

Raldor
0

Även jag håller på med en ny bygghörna. Innan dess pillade jag lite på diverse flyg i 1/72 och 1/48. Jag har även plockat fram 4st figurer för att prova några nya färger som jag köpt.

ElLobo
0

#28-1: Glad Ja, det är bara en anställd och han jobbar så dåligt att det aldrig blir något klart! Men det är ju byggandet som är nöjet, och det roligaste är ju att få starta nya projekt!

ElLobo
0

#27: Visst finns möjligheten att dela Fotogalleriet i flera delar, men det finns ju trots allt inte så många trådar att titta igenom varför jag inte tycker det är nödvändigt. De flesta byggen och bilder ligger ju under respektive kategori istället, eller också under Pågående projekt.

triumf
0

Nåh… hva bygger jeg ikke ? :)

akkurat nå har jeg flere posjekter på gang.

Tamiyas panzer ausf c som er klar for å skitnes til snart. mangler bare belterså er det i gang med fading,slitasje,skitt og støv

Revells tornado Gr1 i 1\72 som er i gang

Academys F16cg som er snart ferdig

Dragons Tiger initial som har vert på backburner i ett halvt år nå

en Mini cooper og Fiat f500 til barna mine

og sist men ikke minst har jeg en SU100 som jeg pussler litt med innimellom, går saaaaakte med fotoetsen som var oppi esken

( hvordan skal det nå gå med centurionene mine som får full VoyagerbehandlingOskyldig)

leo-
0

en tiger och en 88 som väntar på miljö och gubbar och en rysk ambulans som ska sättas ihop+ väntar på samma som ovan

skulle behövt lite gigabyteenergi men det dyker väl upp

ja och förresten har jag inte haft tid att beställa kronmärken mm till min b-17 +lite vädring på den

Elmis
0

En Messerschmitt 262 A-1a från Revell som egentligen är en omboxad monogram skala 1:48. Den väntar just nu på att få sina Jumomotorer på vingarna vilket kräver lite tillskärning och passning.

gigabyte
0

snygg rackare Elmis !

Elmis
0

Tackar Giga! Det är en rolig modell som erbjuder lite lagom motstånd.

panther11
0

Har börjat lite med scratchbuilding (hur det nu stavas?).Provar lite ivarje fall, det ska föreställa en gruvarbetare här i Falugruva år ca 1690. Håller på med 2 gubbar till i olika poser. Roligt att skapa själv, det är inte så svårt som jag trodde.

gigabyte
0

Ser ut att bli en lyckad kombination ,snyggt panter !Det är skönt att blanda trä o plast ,det bästa av två världar .