Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: airbrush-färg-lack
Läst 859 ggr
Fisken33
0

Tamayas vädrings färger.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det nån som har svenska priser på dessa?

Fisken33

pelleb
0

Rebell Hobby tar 95:- enligt hemsidan

PeO

AeroTech
0

kan någon förklara vädring för mig?

Fisken33
0

#2 Det kan Tex vara det du gjorde på din Tiger Moth, lerstänken du gjorde, almänt slitage Tex.

Du kan också läsa lite vad det kan innebära på Starhawks inlägg om torrborstning.

Fisken33

Azgaron
0

Rent allmännt kan man väl säga att man med olika tekniker försöker få en modell att se använd ut! Det kan vara vattenriningar, rost, sot eller lera tex!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Vatten skada?…då är det bara att hänga ut modellen här utanför mitt fönster, här regnar det för fullt.Obestämd
Och så blir ju modellen vädrad Flört

gismo76
0

Hej har för mig att jag betalade runt 50kr från Japan senast med frakt till dörren.

Gismo

Fisken33
0

#6 Ja det låter ju ok, vad tror du dom kan ta från Japan till Kina, är det från hobby link Japan du tog den föresten?

Fisken33

ElLobo
0

Hos LuckyModel kostar de USD 5.19 + porto till Kina USD 0.53.

gismo76
0

#7 japp det är från www.hlj.com jag handlar ….Tycker det är lite komiskt att en del saker kan bli halva priset på när man handlar det från andra sidan jorden.

Beställde nyligen nya Lotus 78 i skala 1/12 med extra dekaler allt som allt gick det på 900 med dekalerna.

Bara modellen här i landet utan frakt ligger väl på runt 1500kr vad jag sett.

Gismo

GeeKen
0

Är det airbrush som gäller för dessa färger eller torrborstning som tidigare nämnts?

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Fisken33
0

#7 Ja det är lite skillnad, det måste jag kolla upp.

Fisken33

Azgaron
0

#10 Vädringsseten appliceras med den medföljande "makeup" borsten eller vad det nu kallas! Den har två sidor och enklast är väl att ta upp färgen med den ena sidan oh stryka på och sedan ev. borsta ut med borstsidan. Det beror lite vad det är för effekt man vill ha förståss!

Azgaron

GeeKen
0

Ahaaaa… Så jädra fiffigt!

Thx Azgaron!

Alltså, fixar man ett så'nt set så gäller det att gömma det noga för kärringen. Annars lär hon kleta ut innehållet med bredspackelspaden i fejjan vid morgontoaletten.
Kunde iofs vara kul att få se det resultatet… En kloning mellan Godzilla, Storpotätan och Predator!

Skrattande

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Hehe, iofs varnar de för att använda det till annat än modellerna, men man vet ju aldrig! Tanten din tycker kanske det är snyggt med rost och sotfärger i fejan. Tror tom att där finns nån blåaktig ton!

Usch den kloningen vill jag nog inte se! Glad

Azgaron