Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 737 ggr
Fisken33
0

Saab 105a sökes.

Någon här som vet om det finns en modell av den att få tag på, jag har en box från Marivox men den är inte så vidare bra kvalite på tycker jag, så om det är någon som har nått tips är jag tacksam.

Fisken33

ElLobo
0

Om det är skala 1/72 du tänker på så är väl Marivox (nr 2) den allra bästa. Det finns även en annan injektionsgjuten modell, utgiven av Pegasus (nr 018) men den är MYCKET grov i gjutningen (fast det blir ju mycket plast för pengarna). Arne Andersson tillverkade också en modell, en vacuummodell, av 105:an (nr 03).

Hur det är i andra skalor har jag ingen aning om.

Fisken33
0

Ok, det kanske inte är så populät det flygplanet, eftersom det inte verkar vara många som har tillverkat det, lite synd, det är ett himmla trevligt plan.

Den jag har är just den Marivoxen du nämde, men den jag har är det lite skadade delar i tyvär.

Fisken33

ElLobo
0

105:orna är inte särskilt svåra att hitta om du skulle vilja köpa en. Marivox:en finns ganska ofta ute på t ex Tradera, och ligger mellan 50 och 100 kr.

Pegasus:en däremot kommer jag knappt ihåg när jag såg senast, jag köpte min av Tunnan för snart fyra år sedan. Glad 

AA:s vacuum hade jag tidigare men sålde bort den för tre år sedan.

[Henke29]
0

Vilka delar är skadade ?
Ja fick för länge sedan delar från en sånn..

Henke

StefanW
0

#2 Jo,då det var en kul lite maskin som man haft äran att få åka med i. Annars håller jag med ElLobo i vad han har skrivit.

Stefan - Modellbyggare