Bara för att retas
Kanske, kanske…. 
Du kommer att börja lite lugnt med en Fokker V.6
för att sedan totalt spåra ut med en Fokker V.8 
Aah, du har säkert ännu fler projekt på gång.
Hela Fokker-samlingen
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#0 Vad är det på den sista bilden?

OK, nu såg jag det. :)
Trevliga byggen du ska sätta igång med Orso
Jag vill bara önskar lycka till med byggandet och hoppas på flera bilder på byggandet.
/Tunnan
Ser ju intressant ut Orso!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
ser framför mig en massa vingplan ovanpå varandra , blir intressant att följa orso ,ps visst har ni sett den gamla stumfilms snutten med det tiovingade flygplanet som kollapsar vid start försöket .
Jag skulle vilja ha en V.6 också som WildeSau nämnde men delarna räcker inte till detta.
Spännvidden är större på den här än på Triplanet så det har blivit
en del kapande och skarvande av vingarna. Det var lite pyssel att
räkna ut hur man skulle kapa och mixa delarna så att dom skulle
räcka.
Var skarvarna ligger syns på pilarna. En originalvinge ligger med
som jämförelse. Jag fick lägga till 1mm mellan främre vinge och kroppen också.

Ännu ett spännande projekt från Björn! Det tackar jag för!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#8 Jag håller på med bildtävlingar på ett annat forum och då får man verkligen leta fram de mest udda skapelserna 
Ett bygge som faller mig i smaken iallafall om än att flygplanet är "något" oestetiskt 
Skulle tro att den var ganska drögig i luften. Med en så utspridd lyftkraft var det förmodligen inte lätt att anpassa roderverkan.
Något jag skulle vilja se är en Dr.1 med 200hk 14-cyl Oberursel U.III dubbel stjärnmotor, men då är vi väl inne på What-if tror jag.
//Janne

Jag har iofs funderat på att bygga en av mina nya Eduard Dr1:or med en stor Clerget. Duger inte det? ;)
Intressant projekt Orso! Udda skapelse!
Azgaron
Ännu ett kul orso projekt
Undrar vad dom skulle vinna med den vingen långt bak på kroppen ,den var nog väldigt svår flygen o klippte nog snabbt vid girar .finns det någon data från Anthonty Fokkers två flygningar ,hur flög den o vad ville dom uppnå med denna vinge?
#17 Jovisst, om den har elva cylindrar 
Jag vet inte vad han tänkte på, men man måste komma ihåg att
1917 var det ju bara 14 år sedan bröderna Wrights första flygning
så man var fortfarande i lärostadiet och experimentlustan var stor.
Sopwith och Fokkers triplan hade ju gjort stor lycka så kanske trodde
man att ett par vingar till skulle vara ännu bättre?
#21 var lite som tuta o kör ,dom var lika modiga som tokiga , Man glöm er att det är bara lite mer än en mans ålder som vi har fått lyft skorna från terrafirma ,vår utveckling går med rasande fart ,från några skakiga meter ..till ut i rymden, visst är vi en bunt galna muterade halvapor
#21 Det här var ju dogfightens gyllene era. Lyftkraft och svängförmåga gav ofta större resultat än lågt luftmotstånd och fart. Det ändrade sig nog de senare åren då t.ex. Fokkers DVII och DVII kom, men innan dess var ju DrI ett väldigt framgångsrecept. Stjärnmotorn gjorde ju också att svängradien var oerhört liten åt ena hållet.
Så helt fel ute var man kanske inte, även om det inte lyckades…

#24: Är det konsekvenserna efter ett alltför våldsamt bygge man ser där på mittvingen 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ser mycket bra ut Orso! Skumt plan som sagt!
Azgaron