Luft filter av något slag
Tjenare!
Jag kikade på youtube på Gundam videos och såg detta http://www.youtube.com/watch?v=h5ub86-fOsQ
kring 00:36 visar dom någon sorts grill som suger luft / färg och sedan skickar ut det genom ett rör, detta vore perfekt för mig då jag vill måla inomhus (vintern kommer snart i Umeå och den är inte nådig).
Så anledningen till att jag skriver, är för att jag vill veta namnet på denna.. "thingy", eller den tekniska beskrivningen :)

Ingen aning vad just den där är för grej, själv tänker jag bygga en öppen låda med filter och fläkt där "frånluften" skall gå ut via ett rör, via vädringsfönstret blir säkert bra
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#0 Det som syns är någon form av "spray booth" Har inte sett den varianten förr, men det finns många som byggt egna!
Om du kollar på följande länk, så ser du ett exempel: Plamo, [D.I.Y] Spray Booth
Skall försöka leta fram lite trådar här från forumet där vi pratat om sprayboxar m.m., ber att få återkomma med det. Får inte sökfunktionen att fungera ordentligt..
Stefan - Modellbyggare

Men frågan är…hur bra är en sådan där??killen hade ju mask på sig?

#3 Vill kanske köra med både livrem och hängslen och samtidigt hålla i byxorna!
Stefan - Modellbyggare

bör man ha mask närman använder humbrolfärger o pensel med inne?

#6 Inte nödvändigt, men du bör alltid sörja för god ventilation!
Stefan - Modellbyggare

alla säger särja.. räcker det med att ha dörren öppen?

#8 Gör inte som en annan, när man var yngre och satt och limmade och målade med Humbrol, för att sedan backa en meter till sängen med stängda fönster och dörrar när det var dags att sova!
Stefan - Modellbyggare

Behövs väl inte ett booth riktigt om man sprutar åt samma hål hela tiden, men jaa sök funktionen fungerar lite konstigt ja..
Undra var man får tag på dessa fläktar och ifall dom är dyra, hade varit perfekt, bara slänga röret ut genom fönstret o hoppas på att man inte färgar någon stackare som går förbi ^^

Jag hittade fläktar på jobbet

De bara att skicka till mig då ;D haha

dom sitter i min lackbox

#10: Fläktar finns hos Claes Ohlson, Kjell&Co har visst också en del, det är såna där borstlösa fläktar som är nästan ljudlösa.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#9 bär ut allt i förrådet när jag är klar.. hehe.. 23.7 kvadrat studentlya är inte optimalt för modellbyggande.. :P