Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 2153 ggr
TommiN
0

Richelieu KLAR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu får den vara klar,vissa grejor är jag missnöjd med,men den ser bra ut för detGlad.

TommiN
0

Ja..bilderna får tala för sig själva..

TommiN
0

stern

TommiN
0

midship…kom på att jag har inte vädrat vajrarna vid skorstenen.

TommiN
0

Den som är skarpögd…finn ett fel med denna bild.Flört 

TommiN
0

Och andra sidan.

TommiN
0

att skicka med dekaler i bara vanligt papper torde vara olagligt!!

TommiN
0

TommiN
0

sista bilden..jag lovar..Glad 

Madmax
0

Mycket snyggt TommiN. Du skulle inte vilja ta ett kort rakt framifrån? Obestämd

Proosen
0

Tror du ska vända på kanonerna så kanvasskyddet sitter bättre.

Tycker du lyckats bra med denna franska bjässe. Kul med fartyg men en pest att bygga tycker jag. Drar mig för att sätta igång på allvar med Bismarck, men någon dag sker det väl.

Niclas

Proosen
0

Rättelse av min tidigare gissning, det fattas en snutt längts ut på 2:a tornets yttersta kanonrör, den lilla guldfärgade biten.

Niclas

starhawk
0

Intressant färgsättning på överbyggnaden, är det tänkt som någon form av kamoflage? Någon som vet tanken bakom den

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Jättebra gjort Tommi Skrattande
Gillar den skarpt..

Henke

gigabyte
0

Snygg båt TommiN och jag gillar speciellt vajer dragningen till antennen, Bra sträck o inget slack där inte !

TommiN
0

Här kommmer en bild rakt framifrån.

Rätt där Proosen,vände på fartyget lite för mycket och glömde bort att kanonerna inte sitter fast,så det tornet lossnade och ramlade på byggbordet….har ännu inte hittat den delen..Obestämd.

#12 jag vet inte iden bakom camouflaget,men tycker den ser lite udda ut,sticker ut lite från vanlig camo,har gått igenom bilder,och hon hade sånt camo på nån gångGlad 

TommiN
0

tack Henke,det där med vajrarna är ett riktigt pilljobb Giga,men givande till slut..Glad.

starhawk
0

Jo vajrarna blev bra, bävar för när det är min tur på Hood och Prinsen

TommiN
0

Det går nog bra..bara man tar sig lite tid,själv tog man sig en jäkel för att vara stadig i handenOskyldig.Glad

PonCar
0

Aha! Därav Heineken-burken i bakgrunden… Och det gav ju resultat! Fantastiskt fin fartygsmodell du har förfärdigat Tommi! Gillar "vädringen" skarpt. Har själv blivit inspirerad av forumets fartygsprojekt och införskaffade häromdan Revells "Hawaiian Pilot" ett fraktfartyg i skala 1:380. Tänkte det kunde va lämpligt att öva vädring på den. Fundrar nu hur man skall åstadkomma mer detaljrika relingar än de "helgjutna" varianter som följer med byggsatsen. Tips emottages tacksamt!

Ohoj!GladPontus

TommiN
0

Satt o tänkte själv på det där med relingar,man kan väl göra egna av gjutstammar,men det är nog ett j-a jobb,jag ska testa på Bismarcken.

gigabyte
0

Kan man inte använda dubbelhäftande tape ,så har tänkte jag, man tvinnar tråd som reningsvajer ,förtennar den, gör religs stolpar av lite kraftigare tråd, förtennar den med ,sen lägger man ut stolparna först på tapen sen vajern ,på o över stolparna ,sedan blåser man på med värme pistol ,lägger den sen o såpvatten så den lossnar från tapen

denstore
0

#21 Frågan är om det är värt arbetet, när man kan köpa fotoetsade relingar till vettigt pris.

gigabyte
0

Nåja det gör det inte ,och det blir ju bättre med köpta ,men inte lika roligt !

Sven-Erik
0

Mycket vackert bygge Tommi! Fint detaljerat och målat! Det här ger mersmak till mitt kommande Tirpitzbygge.
Jag tror också att det är väl investerade pengar att köpa en ets-sats om man vill ha lite mer finare detaljering. Jag har köpt ett sådant till Tirpitz, och jag kan garantera att det är fina detaljer i det Skrattande

starhawk
0

#21: Intressant förslag Giga men jag tror det blir i pilligaste laget, jag håller med denstore

Azgaron
0

Mycket snyggt bygge Tommi! Man blir verkligen insprirerad att sätta igång att bygga själv!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Mycket snyggt Tommi! Stiligt fartyg!

Och väldigt kul att få se den färdig efter alla vedermödor!

[Tunnan]
0

Grymt häftigt bygge Tommi

/Tunnan

TommiN
0

Tackar tackar,ja äntligen är man färdig med denna skönhet,nu är det bara fram med Bismarcken..Glad

[Tunnan]
0

He He, Ja det är lika bra att passa på medans bygglusten är glödande.Flört