Poncar is back!
Hej på er alla!
Vill bara meddela att jag nu är tillbaka i Nyköping (och vid uppkopplad dator) efter ca 3 veckor i ett torp i skogen utanför ett mestadels spöregnigt Borås. Tre veckor utan vare sig modellbyggande eller tillgång till modellbygge iFokus! Snacka om abstinens! Nu är jag SÅ nyfiken på att kasta mig in i forumet och ta del av alla intressanta projekt, tips, avhandlingar, debatter och annat…
Pontus
Hej o välkommen tebax !!
men , Borås ?? då kunde du kommit o hälsat på i Bollebygd !!??
Håkan !
Ja men hur kunde jag missa det!! Du som är "sjuhäradsbo", vet du om det finns något vettigt inköpsställe för byggsatser i närområdet? Är det bara Hobbex som gäller i Borås? Måste man ta sig till "Götet" för att hitta nåt av intresse?
Pontus

Helloo theere!!Välkommen tillbaks!!
Hej !!
nja , njo …. du skulle kunna prova Lundgrens försäljning i Bollebygd , jag jobbar där……….. 
Välkommen tillbaka Pontus! Tre veckor, ja då har du ju en del att ta igen, fast du slipper ju en del av strulet som förekommit here den senaste tiden! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Välkommen tebax till grottan! Visst är det skönt att det blir höst så man kan "uggla" in sig i modellhörnan igen? 
så nu hittar du tillbaka stallet , likt en gammal elefant ,snablar det var få tiden poncar ,;o) och håller med sven erik ,hösten är äntligen här !!!!
ja nu börjar högsäsongen för oss byggare
Welcome back PonCar
/Tunnan
Ja välkommen tillabka 
Ja nu börjar de bli dags för lite mer byggmöten mm framöver..
Nu kommer snart hösten..
Henke

Välkommen tillbaka!
Så du menar att du inte tog med något projekt till torpet?
Det kan ju vara så att torp är projekt i sig själva.
Har man turen, så kan det annars alltid bli någon dag med modellbyggarväder.
Försökte själv i somras att bygga i en husvagn (läs bastu), när solen stod som högst på himlen. Inget jag rekommenderar. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Ett annat tips: Flytta inte under Juli!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack allesammans! Här känner man sig verkligen hemma och välkommen. Trevligt! Ja, nu har jag så smått gläntat på bygglådan igen. Har i alla fall limmat dit dörrinsidorna och sidofönstren på Aston-Martin. Men huva så känslig Tamiyalacken var för minsta kontakt med Revell-limmet! Plötsligt dök det upp vinröda fingertoppsavtryck på dörrinsidorna (aaarrrggghhh…) och jag upptäckte till min förfäran att mina fingrar var helt mörkröda efter att på nåt sätt ha fått lite, lite lim på sig och kommit i kontakt med den vinröda färgen. Lyckligtvis hade jag inte kommit åt dörrarnas utsidor, utan det var liksom "ramen" mellan utsida och insida som färgat av sig. Så nu är det bara å försöka blanda till "dörrinsidesbeige" igen, så nära förra målningen som det går -alternativt måla om hela insidorna igen…
Pontus
Inte kul när det händer sånt! Hoppas det inte blir alltför struligt att rätta till!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!