London 1940
Så nu har äntligen kommit i gång med ett nytt diorama
scenariot är ,en odetonerad bomb på en gata i london en soldat i färd att desarmera bomben ,o lite annat pyssel en ,har skurit ut lite gatsten nu i kväll ,först så gjorde jag dom liga stora o med anpassad fog till varandra ,men blev lite stelt o lite för perfekt ,tyckte att lite ruffigare stenläggning passade bättre ,döm själva

Håller med, ser lite sterilt ut. Ser klart bättre ut med ruffigare stenläggning.
Lycka till med scenariot.

Skall bli spännande att följa. Dina dioramer brukar inte göra en besviken!
De här ska bli väldit kul att få se giga :)
Lycka till nu
Henke
Ja, det här ska bli intressant att se!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Hej o tack för era stödjande ord o glada till rop har ju lagt ut mitt bygge till två andra forum ,så det är väl risk för att det blir lite tjatigt ,här är en bild på mitt dio ,en mur är nästan klar o en gångbana är under uppbyggnad nu gör jag ett försök att köra script med bilden [IMG]
http://i43.photobucket.com/albums/e359/aramis13_2008/Bild002-1.jpg

Ska bli intressant att följa detta bygge,snyggt Giga.

Fasen, vad duktig du är Giga! Du bygger verkligen upp en trovärdig och naturtrogen miljö. Jag kan bara sitta och dregla här vid datorn!
Suveränt byggt giga
Dina dioramabyggen blir man aldrig mätt på, kanon!
/Tunnan

Satan i gatan vad bra. Gör du allt i gips?

Proffsbygge!
Jättesnyggt Giga 
Ser i fram emot fortsättningen..
Henke
#10-15 TACK!!!! ,,jag rådnar över erat beröm, tycker att det är kul att ni gillar diot , Tack än en gång
#13 jag tar gips som botten sen ett tuntlager sandspackel , men har nu även prövat att göra kantsten med tamiyas spackel då gips o sandspackel blir lite sprött .
#17 jo det kan väl vara värt att pröva ,bara den inte blir för hård ,blir svårt att karva i ,men vilka fina gjutformar till dion tegel pannor i gatsten o annat smaskens ,där kommer jag lägga en beställning snart

Här finns ännu mera gjutformar. Hirst Arts Fantasy Architecture Inc.
Tänkte beställa till mitt brädspel Descent.
en till på trappen ner ,skall skrapa fram lite sten mönster på stegen ,var inte tillräckligt torr än på vissa steg , får också fundera på hur jag skall vädra o måla vidare på modellen ,jag experimenterar ju friskt ,så jag kan lika väl sabba hela limpe degen ,men det får bli som det blir ,jag har roligt ,förbaskat roligt :)
Ser bra ut Giga!
Att ha kul är ju oftast det viktigaste! 
Azgaron

#22 jag har roligt ,förbaskat roligt :) Det är det som är grundbulten med denna hobby!
Det börjar ta form! Tycker att det ser mycket bra ut!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#25. Ser grymt snyygt ut Giga! Blir alldeles lyrisk. Det här vill jag se mer av!

Snyyyyyyyyyyyygt.
Tack SvenErik ,,den blir väl ganska bra ,nästa dio skall jag ha mera bakgrunds material som foto o dylikt ,nu är det på en höft blir nog bra om jag gör si eller så ,så det skenar lätt i väg till något som inte riktigt var meningen
Tack Madmax 
Så har fått en snyggare ( tycker en annan alltså) stenläggning liknar mera sten nu än tidigare o har fogat med bräntgipspulver som är lite ner tonand med bruten vit färg o ett räcke till trappan som jag har böjt med min nya minibock ,man får verkligen kanon bockar (Är det en geta bock skuten ur en haubits ,svar ja ) men kan åxo vara en fotoestvikare ,första gången jag anv den så långt mycket nöjd ,tror att den kommer att bli nytta för mig ! två bilder
Det artar sig riktigt bra Giga!
Azgaron
Tackar AZ ,jo den kan bli bra om jag får till figurmålningen ,men själva omgivningen kan nog bli bra ,,,tror ja ,,,,,,,

Mycket fint Giga! Jag tror att du verkligen har funnit din nisch med dina dioramor! Väldigt snyggt och säkert detaljerat 

Snyggt!!!
Den som ändå kunde göra dioramor… suck :c
Mvh hampus
Ja där inget att komma med. med sina enkla plattor
tar du upp beställningar ??????
Nä bara skämtar
tack svenerik.. tails.. leo
Men det är väl bara att sätta igång ,ni skulle göra det mycket bättre än jag skull jag tro ,tag en bit gipsskiva tag av pappen på en sida rita upp lite ränder för tegel stenen o rista fram dom , tänk bara på att skarvarna inte går i varandra ,hur lätt som helst,,, o gips spill kan du få gratis på byggen eller byggvaruhus
Ursnyggt giga
Jag säger som Sven-Erik, du har verkligen kommit till rätta nu.
Urläckert, ser sååååå verkligt ut 
/Tunnan
Mycke snyggt Giga :)
Ser fram emot fler bilder
Henke
Mums!
Mästerverket fortsätter
/Tunnan
Snyggt Giga! Det blir bara bättre och bättre!
Azgaron
Riktigt snyggt, Giga!!!
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Härligt Giga. Ett mästerverk…

keep up the good work!!!
Jättesnyggt Giga :)
Ser fram emot fler bilder..
Henke
Tack alla :) Jo har fixat lite till gjort en 600 kg bomb av en säkringshållare ,skall få lite trasiga fenor på en och har satt tändröret i baken på pjäsen ,är väl inte trolig att den skulle vara monterad där ,men då det passar mitt syfte så får det gå , en gubbe är under uppbyggnad, (tysk kort spelare som skall bli engelsman ) o en kärra ..vagn till bortforslade av pjäsen ..

Great Giga! Det ser allt mer övertygande ut. Snygg layout ocg fint arbete med trappan och allt! 
Uj! det ser väldigt bra ut det här du giga
Mycket snyggt Giga! Följer det här med spänning!
Azgaron
De är väldit snyggt Giga
Kan man beställa lite olika diorama platser från dig nu 
Tack alla ,men jag är urkass på figurmålning så det får bli påse på huvudet på den stackaren !

Myyycket snyggt Giga!!!

Wow, läckert. Sjukt snyggt.