Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 906 ggr
panther11
0

Mitt arbetsbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har det lite trångt hemma så jag sitter vid köksbordet och bygger. Ibland flyter allt ut liksom och tar lite mycket plats. Tur att det varit en varm sommar; så vi kunnat suttit ute på altan och äta/fika. Om några år flyttar väl barna hemmifrån då ska jag vara framme & nypa mig ett hörn och ställa in ett arbetsbord (bara för modeller).

Jag vill tacka min vackra fru för hennes förståelse över min hobby.

Magnus

classeman
0

Det finns dock en fördel med att vara på köksbordet. Man blir ju faktiskt tvungen att hålla lite ordning annnars blir det lätt berg med prylar och skräp efter ett tag.

Proosen
0

Sitter i samma båt och har min "verkstad" under trappan, i en garderob/förråd. Bara att plocka ut och in men som så klokt sagt blir man ju tvungen att hålla lite ordning på prylarna då.

Niclas

starhawk
0

Tja, min verkstad är på plats men man har inte ro att använda den, snart kommer hantverkaren inklampande och skall lägga på färg på grundfärgen alldeles brevid en, hur ska man då kunna sitta där å bygga? så det ligger still just nu, och abstinensen är svååååår! Rynkar på näsan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner igen det där, trots att jag har ett eget hobbyrum.

För en gångs skull är det mycket plats på min Cutting Mat. Skrattande

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Här är en till som håller till med byggandet på köksbordet! För närvarande är det bara Spitfiren som huserar där tillsammans med färger och verktyg!

Trots att vår dotter fyller 18 nästa år och vill flytta ihop med sin kille så får jag nog vänta ytterligare nått år då killarna säkert blir glada över varsitt rum! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Plockar själv för fullt i källaren för att komma iordning…kan just nu inte komma på ett enda rum i hela huset med tre våningar där det inte finns spår efter mitt modellbygge…

Skäms

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

Sedan vi köpte svärmors hus för 1,5 år sedan har jag ett eget litet hobbyrum där jag får plats med all min bråte. Egen härd är guld värd Glad