Det går som på gamla dagar

Jag hade hellre haft kvar den gamla…..
Det enda som stör mig är att det är popup fönster till mina vänner ,annars så känns sidan fräschare ,även om jag var nöjd med den andra ver ,Om det var nödvändigt med ny layout mja kanske inte ,men bara det flyter på så är jag mer än nöjd

Jag får faktiskt instämma Giga! Nu börjar det flyta på härinne. Även om mycket fortfarande känns ovant, så börjar man lära sig.
(Hmm, men ALLT var bättre förr!
)

Det jobbas mycket i bakgrunden som inte syns och vi sajtvärdar har framfört era synpunkter och jag tror att vi kommer att få gehör för en del. Det är mycket nytt att lära även för en annan, men jag tror att det här kommer att bli bra, bara man vänjer sig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Som alla andra så har även jag börjat vänja mig förutom en sak som stör mig, jag saknar Ladda om knappen som jag tycker var bra när man la in bilder bla.
Men annars säger jag keep up the good work
Problem med inläggsskrivandet har det ju varit tidigare, så jag vet inte om det blivit värre, men däremot uppdaterar den taskigt! Jag kan lämna forumet efter att ha läst alla trådar, och sen när jag återvänder så står de som olästa till jag klickar på nån tråd, då allt ändrar sig till hur det ser ut med de senaste aktuella inläggen.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jag hadde nog hellre sett den gamla kvar..
Men man vänjer sig nog vid det nya oxå..
Dom borde inte släppt denna version så tidit..
Bättre att dom som fått testa den ännu mer och sett att den blivit mer stabil än va den sidan är just nu..
Henke
Ja lite mer tid i betatestfasen hade det nog behövt!
Azgaron
#9 och #10 Det var rätt mycket testande, och jag tror inte man kommit mycket längre av att vänta. Det som buggar nu är sådant som inte kommer förrän "massan" börjar använda.
Det som är mest problem nu verkar dessutom ha mer med servrar än nya versionen att göra…
Typ som med windows då menar du! De betatastar ju på oss också! Enda skillnaden är att man måste betala för skiten (windows)! 
Azgaron

Enda som är riktigt urkasst med nya sajten är att man måste scrolla hela sidan för att kunna läsa långa trådar, det är ett bottennapp tyvärr 
För övrigt verkar den vara ganska okej.
#13 Har du inte hittat "Första olästa" ovanför varje sträng/artikel?

#14 Det jag menade var att den förra sajten hade ramar (tror det kallas så), där man kunde scrolla bland inlägg medans den högra ramen med inlägg "stannade kvar" i synfältet så att säga.
Så att hela sidan rör sig när du letar i forumlistan tycker du är "urkasst".
Varför det?
Och du skriver "att man måste scrolla hela sidan för att kunna läsa långa trådar". Varför måste du scrolla i forumlistan för att kunna läsa långa trådar?

Testa följande om det inte fungerar!
http://www.modellbygge.ifokus.se
http://v3.modellbygge.ifokus.se
En orsak är att det är flera servrar som jobbar och ibland (de söker fel orsaken) så låser sig en och har man otur så är det mot den man försöker gå in. Prova att logga in via en annan genom att göra flera försök, så har man tur och kommer till en som är felfri och i drift!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jag har nästan vant mig vid "Upp till inläggslistan" länken nu, fast det känns lite tryligt att behöva komma ihåg att trycka på en länk för att komma tillnbaka till nått som fanns ständigt tillgängligt tidigare!
Azgaron
#18 OK, det är kanske det Greenhorn menar också.
I-landsproblem….
;-)

#18 Exakt Azgaron!
Trillade femöringen ner nu AndersE?
#20 Du menar alltså att det som är "urkasst" är att man måste trycka "Upp till inläggslistan"?
(Man kan också trycka "Home")

#21 Jag känner till de nya funktionerna du beskriver och det är mycket riktigt ett I-landsproblem. Ibland kanske man läser mitten av en lång tråd och får för sig att byta till en annan och då måste man antingen scrolla hela vägen upp till inläggslistan eller trycka "Home". Det är inget som i sig är fysiskt krävade eller på något sätt sätter ens tillvaro ur spel men dock ändå en försämring jämfört med den gamla layouten. Därav mitt ordval "urkasst" som du verkar ha hängt upp dig på.
#22 Javisst hänger jag upp mig på ordvalet. Sådana "kraftuttryck" brukar jag spara till lite värre saker…
;-)
Själv är jag så himla glad och nöjd över nya versionen. Inte bara som värd, utan framförallt som medlem. Den personliga sajten är ju ett fantastiskt lyft.
Därför blir jag så förvånad när jag ser att några uttrycker missnöje…

#23 Om du tycker att "urkasst" är ett kraftuttryck behöver du nog uppdatera förrådet av dessa slags ord, annars kanske orden inte biter om du sparat dom till "värre saker" 
Jag kan rekommendera denna sidan som innehåller många ord sagda av min barndoms störste seriehjälte.
Där fanns det att välja mellan ,men fastnade för en, Mörksens furstes svärdotter, då jag har träffat henne en gång på en blidträff .

#25 Har du någon bild på henne? 
Stefan - Modellbyggare

Jag håller dock med Greenhorn om att den gamla sidlayouten var mer funktionell. Det är ju faktiskt inte alltid man vill hela vägen ner eller upp.
lyckligtvis inte, bara i mitt minne sitter som ett väl klistrat frimärke ps hon var vacker men fullständigt skogstokig ,en livsfarlig kombination
#27 Fast skulle du till mitten, fick du scrolla innan också…
Hur ofta händer det?

#28 Ok, ingen Rugguggla då!
Stefan - Modellbyggare

#29 Jo, fast jag kunde t.ex. scrolla ner i en tråd, om jag letade efter något, och sedan trycka direkt på tråden jag ville i vänsterspalten, eller till grannforumet i högerspalten. Likadant gillade jag att kunna kolla "senaste inläggen uppe till höger medan jag satt och läste i en tråd. Vet inte hur ofta jag trillade in på skumma grannaforum som kaninifokus, eller fibromyalgi bara p.g.a. av den rutan.;)