Ny plattform i drift!
Nu är den nya plattformen igång!
Stefan - Modellbyggare
Snygg och stilren tycker jag. Har ej hunnit testa några tekniska aspekter ännu.
Pontus

Håller med #1.
Så nu ska jag testa om jag kan redigera detta inlägg.
Testing testing…

Tycker att det känns spännande med nya funktioner!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Snyggt upplägg ! Skall knalla om kring lite i dag på sidan o testa alla nya funktioner .

Meddelandefunktionen fungerar skit. Jag hittade plötsligt 125 meddelnaden och en varning om att inkorgen var full. Intressant, då jag inte kan få bort dem.
Superirriterande att man inte längre kan bläddra i listan över de andra iFokus-forumen under de som man är medlem i. Jag vill kanske inte bli medlem i alla, men ändå ha en viss översikt.
Den roliga funktionen med nya inlägg på samtliga forum, uppe i högra hörnet passade just där, och alltså inte halvvägs ner på sidan, där man inte ser den. Att den sen kommer lite då och då, verkar bara skumt.
Senaste blogginlägget? Slumpade medlemmar? Vart tog uppdater-knappen vägen?

#5.1 Skall kolla vad det kan bero på att du inte kan radera pm.
5.2 Mina favoriter finns till höger som du ser och vill du komma till övriga, så klicka i den oranga fliken uppe till vänster: Sajter och scrolla sedan ner på den sidan, där finns alla sajter.
5.4 Finns till höger: Nyaste blogginlägget, När du är inne på: Min sida (längst upp till höger i grått) så får du upp slumpade medlemmar. Uppdatera: klicka på: Hem ( längst till vänster i det svarta fältet) eller välj uppdatera i webbläsaren.
Hoppas att det var till någon hjälp…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Poängen för mig var att man faktiskt kunde dras in på en annan forumdel, trots att man egentligen inte hade något egentligt intresse. Flera gånger har jag råkat trampa in på t.ex. RåttoriFokus eller KaniniFokus, bara för att jag fann intresse i just det inlägget jag hitta i min hörna. Om jag aktivt ska bläddra över till en annan sida, för att se vad som är nytt, så kommer det spontana att försvinna. Nyaste inlägget ses inte hela tiden, som det gjorde förut, i och med att man nu inte bara skrollar mittenfältet, utan hela sidan. Hem-varianten känns väl inte så bra, om man kanske inte vill just hem. Inte heller är det samma sak att uppdatera browsern, då man i så fall uppdaterar tråden man står i.
För mig är "idag för ett år sedan" och "slumpade medlemmar" helt meningslöst att ha på huvudsidan. Sånt kan de ha på en sekundärsida, som "sajter" är nu. Inte heller tycker jag att statistik-infon är särskilt meningsfullt, då det är intressant i typ 20 sekunder, och sedan man såg det första gången, så har det inte gett någonting.
Angående PM:en så är jag nu på en rolig variant. Nu har jag lyckats radera en flock, men har 23 kvar. Det står att jag är på sida 1 av 2. Problemet är bara att man inte kan komma över till sida 2…..
Tja, vet inte egentligen vad jag ska säga! Som Medarbetare har jag ju iofs haft förmånen att förhandstitta ett tag, men jag har inte varit där på ett tag!
Det där med att hela sidan rullar neråt tycker jag är lite fånigt, för om jag vill kolla nästa topic måste jag ju på nått vis ta mig upp igen!
Sen tycker jag att det är svårt att se skiljelinjen mellan de olika inläggen!
Det ser understundom lite brötigt ut lite här och var! Nog för att jag inte bryr mig att reklamen inte syns ordentligt, men det är ändå störande att rutan med användarinfo lägger sig över! Fast det är klart det hade ju varit värre ifall reklamen lagt sig över! 
Nog med klagomål just nu!
Annars ser det väl rätt Ok ut, och när småfelen fixats så blir det nog bra!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det här med att visa bilder direkt i inlägget för Plusmedlemmar. Innebär detta att man helt enkelt tagit bort den möjligheten för ickebetalande? Tråkigt isåfall. Inte mycket till förbättringar om man tar bort saker!

#8 Det där med att hela sidan rullar neråt tycker jag är lite fånigt, för om jag vill kolla nästa topic måste jag ju på nått vis ta mig upp igen!
Tryck på Home på tangentbordet så kommer du till toppen igen!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Såg att det stod Upp till inläggslistan längst ner också! Funkar visst det med!
Lite trött bara!
Azgaron
Men går det inte att fixa så att höger och vänster kolumnen rullar var för sig, som på den gamla sidan.?
Borde ju inte vara så svårt tycker man
/Tunnan
Någon mera som har strul med att alla meddelande som är skickade ser ut att finnas kvar men när man skall läsa dom så finns dom inte ….
Så ditt mail till mig försvann Tunnan

#13 Några har haft problem första gången de skall öppna pm i nya plattformen, prova igen skall du se!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#7 Håller fullständigt med att det finns en massa onödigt vetande i högerspalten. Lyckades tjata till mig mina favoritsiter ska synas hela tiden, men listan med inloggade vänner lyser fortfarande med sin frånvaro.
NEJ, jag vill inte ha dem i ett popup-fönster
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ett litet tips till er som loggar ut ibland.
Om ni ändrat lösenord från det ni registrerade med, så är det efter byte av forum-motor det ursprungliga.
Om ni inte kommer ihåg det, använd er av "Jag har glömt mitt lösenord"-funktionen så kommer det till den registrerade mail-adressen.

Tack för tipset med lösenordet WildeSau trodde nästan min användare försvunnit i flytten där ett tag.
Tycker att på det stora hela är en bra uppgradering av forumet ,men gillar inte att "mina vänner"är ett poppfönster
Ni som använder Firefox och inte ser "Hantera inlägg"-länken efter att ni skickat en kommentar. CSS-koden är väl skriven för IE7 så det buggar lite tyvärr.
Gå till inställningar uppe till höger.
Välj Personliga inställningar och "Ändra inställningar för teckensnitt och utseende"
Välj radavstånd NORMALT
Prova även att kryssa i "Låt sidan bredd vara lika bred som webbläsarens fönster (rekommenderas vid stora teckenstorlekar)" så blir det ännu trevligare 
Jag hittar ingen "Personliga inställningar" när jag klickar på Inställningar, bara Aktivera Blogg vilket jag inte tänker göra. Jag använder Opera men provade med Internet Explorer också. Men den är version 6,0 så det kanske är därför.
#20 Det verkar inte som att några inställningar kan göras om man inte aktiverar sin sin sida/blogg. När den väl är aktiverad så går det att stänga av fler funktioner än tidigare.
Då går även att välja vilka som kan se din personliga sida, ej inloggade, inloggade, favoriter(vänner).
Inställningar för kommentarer för Blogg/Album
Rättigheter att kommentera
Tillåt kommentarer från alla, inkl oinloggade läsare
Kräv att man är inloggad på iFokus för att kommentera.
Tillåt endast kommentarer från mina favoriter
* Tillåt inga kommentarer alls.
Bloggen och albumet finns där, men ingen kan kommentera i dem.
#21-22 Jag har samma problem som du och jag kör med Firefox. Koden är väl inte helt avlusad ännu. Innan blev det inte ens en scrollruta utan texten försvann till höger utanför fönstret.
När jag provade Opera under Beta(Alpha)-perioden fick jag bara tomma rutor när jag öppnade t.ex Mina Vänner. Hur fungerar det för dig?
Fungerar Stäng fönster-funktionen på popupfönstret eller flyttar sig texten när man försöker trycka på den?

#20-22 Orso, jag kan meddela att dina rullister i inlägg 20-22 syns i IE7 också.
#23. Popupfönstren verkar funka som det ska i Opera. Jag provar att skriva detta i IE6 för att se om det blir för långa meningar så att scrollning blir nödvändigt.
Hejsan
Jag försöker att gå in på "min" sida för att ändra avataren,
men det verkar stört omöjligt, hittar inte nånstans där det är möjligt
att göra så!?
Mvh
Thomas
Vad tog 26an och 28an vägen
Verkar har försvunnit här 
#30 Det är en väldigt massa dubbelposter f.n (som jag tagit bort), så därför saknas en del nummer.
Av nån anledning så hoppar den här tråden ner under ämneslistan!
Azgaron
Jag märker att man måste trycka på tråden igen för att får fram den bilden man nyss lagt upp.
Gör man inte det så blir det ingen bild utan bara en tom fil.
Fick göra så för varje bild jag la in under motorns dag i Målilla.
/Tunnan

LÄS DETTA!
Som ni märker så går iFokus till och från väldigt långsamt. Vi jobbar allt vi kan på att försöka förstå vad det bero på och rätta till det.
Det är alltså inte meningen att nya versionen av iFokus ska vara långsam som vissa verkar tro.
Tills vi får ordning på problemen hoppas jag att ni kan ha överseende och hålla tummarna för att det löser sig snart.
När prestandaproblemen är fixade kan vi åter börja försöka fixa "vanliga" fel som att många har problem med PM/Privata meddelanden t ex.
// Johan
Stefan - Modellbyggare

Kan inte låta bli! "Plattform PÅ drift"……

För information så kommer de att stänga ner servrarna ca 01 nu i natt och räkna inte med att det är igång förrän i morgon bitti!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ja det kan nog behövas göra nått åt dom
För segt går det.
Men det funkar ju iaf, inte illa det 
/Tunnan