Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 3233 ggr
[Orso]
0

En liten bil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en Herbie från Polar Lights för något år sedan. Det var meningen att det skulle bli ett snabbygge rakt ur lådan, men den föresatsen kraschade snabbt.
Dekalerna visade sig vara självhäftande pappersetiketter så dom var ju inget att ha. Jag la nu beslag på hjulen för att bygga om dom till vinterhjul på en Rally-Corolla så det var lika bra att bygga resten av bubblan också. Jag monterar på bredare hjul från Monograms '57 Chevy Nomad och aanvänder navkapslarna från en gammal Revell VW bubbla.
Polar Light har inga VW emblem någonstans på bilen (copyrightproblem?) så ett källarbesök bland plastvrak fixar det.

Orso

[Orso]
0

Jag har ändrat lite på bakluckan för att få en äldre modell och tagit nummerplåtsbelysningen från en gammal Pyro byggsats.
Ett annat problem som kan visa sig vara bra är att en framblinkers saknas i byggsatsen. Jag gjorde en gjutform av den som var kvar och gjöt nya av epoxylim. Det innebär att dom blev lite transparanta istället för dom helkromade i byggsatsen och det kan nog vara bra i slutändan. Nu är det klart att måla.

Orso

[Orso]
0

Kommer någon ihåg Revells gamla Herbie? Jag tror att den är ifrån mitten av 70-talet. Nu får den släppa ifrån sig lite delar till min nya bubbla.

StefanW
0

#0-2 Det var en go liten rackare! Byggde #2 för många år sedan, men då var man i den destruktiva åldern så det finns inget kvar av den!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser bra ut så långt Orso!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#0-2: Läckert! Det här blir spännande att få följa!

[Henke29]
0

Ja de här skulle ja nästan visa min pappa hehe.
Då han har ägt 2 st nya Bubblor på den tiden då han var ung..
En var en vit 1303 S me den lite piggare motorn.

De ska bli kul att följa detta projekt

Henke

ElLobo
0

Även jag har haft ett par bubblor, en vit 1500 Lim -69 och en vit högerstyrd 1300 -70 … Glad

[Henke29]
0

Aha Skrattande
Jag är sugen på att skaffa en Bubbla bara för att ha oh köra me på sommaren.
Men tyvärr är dom i bra skick så är dom dyra.

ElLobo
0

#8: Ja, det är kul bilar! Fast mest på sommaren …

StefanW
0

#9 Vill minnas att man alltid hade med sig en immduk…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#10Skrattande

[Henke29]
0

Skrattande

[Tunnan]
0

Rullande frysboxar kallar jag dom för.
Vi hade ingen bubbla iof, men väl en VW 1600TL
Fanns en Ebersprakare på den men ändå så vart det ingen höjdarevärme

Proosen
0

Uppväxt i 1600 TLE Variant med 'sprakare som gjorde att det blev mer än varmt. Har faktiskt inget minne av att vi någonsin frös i den bilen!? Sprakaren pekade rätt ned på gaspedalen och reglaget ville gärna haka upp sig så den gick och gick och gick och…… Vi fick täcka morsans högerfot med en tidning en gång för att hon inte skulle bli rostad.

Kul med en Herbie, ser fint ut tycker jag.

Niclas

[Orso]
0

Har gjort lite mer på Herbie

[Orso]
0

HAde en burk Tamiya Racing White som jag köpt av misstag. Jag trodde att den skulle vara riktigt vit, men inte. De fick komma till användning nu.

[Orso]
0

Riktiga dekaler fanns faktiskt att köpa på E-bay

[Orso]
0

Jag skulle behöva bygga torkare till den, får se om jag orkar. Dessutom tycker jag att den är för ren.

Azgaron
0

Ser snygg ut Orso!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Ser kalasbra ut…
Härlit att få se en sånn klassiker som Bubllan Skrattande

gigabyte
0

Vilken välbygg bubbla du har fått till orso ,mycket kul att se bland alla flyg o stridsvagnar som vi bygger ,och den lite brutna vita färger passar perfectomundo!!!!!!!!

[Tunnan]
0

Snygg bubbla Orso
Även utan vädring i mitt tyckeFlört

/Tunnan

PonCar
0

Jättesnygg VW! Får bara lite dåligt samvete när jag tänker på min egen 1:1 -66:a som bara står uppallad i garaget och som jag undrar om jag nånsin ska hinna ta itu med…

Pontus