Tiger renovering
Detta projekt ska verkligen bli kul att följa :)
Whatiff projekt är alltid kul
Henke
jo det är kul att få göra lite som man tycker ,Just nu ligger den o simmar i en spann med grönsåpa .
Jaha :)
Tycker den om att simma i spanet me grönsåba 
Jepp simmar ryggsim o blåser bubblor med snabeln
,

Kommer bli ett intressant projekt att följa.
Ja, det blir nog spännande!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tigrar hör till de få kattdjur som faktiskt inte drar sig för ett dopp!!
Pontus

En tiger är det alltid klös i . Lovar att följa fortsättningen på den

#4: Jag tyckte du skrev att det var en Tiger, inte en Elefant 

Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#7: Det är bara här uppe i Norden och liknande breddgrader som katter drar sig för vatten, i tropikerna badar dom gärna, ta t ex jaguaren som lever i "vattnets värld" och lejon som jagar gnuer rakt över vattenhål
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hade en lite galen hankatt som bara han fick ett tillfälle plaskade med tassarna i vattenpölar o dylikt gick under namnet madamm ,han försvann en kallvinter kväll anno 1985 då det var en riktig vargavinter .
Härliga bilder giga :)
De går framåt här..
Henke
Trevligt, det går framåt med färgborttagningen!
Azgaron
här är ett lite större renovernings objekt

Ja det tarvar nog några liter bromsolja för att får den där ren 
/Tunnan
Var det inte nån som gjort ett sånt diorama? Jonas Dahlberg kanske?
Azgaron
fått lite färg på den o banden återmonterade FyF###### vad länkarna var svårsatta ,om det är pillgig när dom är rena o fina så var det bara en västanfläkt mot när dom är fulla av färg o skit ,köpa nya undrar ni ,förgrömande unge köpe o köpe ;o)jo giga är en liten snål djävul ;o) en bild på elendet !

PS det blir en öken vers med ryska attribut
Ser bra ut giga
Jag gilla ryskor…Ähh förlåt…
Ryska maskiner, både flyg och militära fordon 
/Tunnan
Ryskor är så snygga ..bara inte frugan läser detta ….för väl aldrig åka till st petersburg då…………….hilfe !

Nää, det får vi inte hoppas att hon gör giga
Vore föresten kul att åka till St Petersburg nån gång i sitt liv.
Det lär ju vara en trevlig storstad.
Och med många fina ryskor också 
/Mansgrisen Tunnan
Ser bra ut Giga :)
Nämen så du snackar Tunnan hehe,,
Henke
Tackar Henke !
Ser mycket snyggt ut Giga!
Azgaron
Tack Azgaron ,man får ju lite mera airbrush vana så här ,vågar ju inte ta ut svängarna när man bygger nytt ,men ju mera avslappnad man är desto mjukare blir färgfälten. skall lägga ett lager med golvpolish den blåa från, ja vad var den nu heter ?

Johnsons Klarpolish, kanske? :-)
Typ nått sånt ja 
Har en flaska blått jag med.
#30 Jo, det underlättar betydligt ifall man har en modell som det sas inte gör så mycket ifall det blir lite knas, fastg det blev det ju inte!
#32 Blått en flaska! 
Azgaron
men varför Johnsons Klarpolish vad är det som gör just det märket lämplig ,så fort det kommer på tal så är det johnsons som gäller ,senast på min CD med tipsav Marcus Nicholls ,är föresten ett måste för alla nybörjare den skulle jag haft redan från start !!!!!!!!!!!!

#27 & 28. Ser ju strålande ut Giga! Tycker att det är en kul ide, att renovera upp ett gammalt bygge! "Alla måste ju få en andra chans?" 
Tack sven Erik ,Jo visst skulle dom flesta skulle ha en andra chans här i livet !

#36. Så sant! Jag tycker att många människor förtjänar lite mer "cred"….
Ser snyggt ut Giga! Du får väl blåsa på med matt lack sen!
Azgaron
Tack AZ ,jo man kan ju göra det ,men denna stackaren kommer att bli en mer eller mindre provbänk för olika vädringtekniker o färg kombinationer ,är inte så dumt att har ett bygge så här att öva sig på !
Ok, jo det är ju som sagt bra att ha nått att öva tekniker på! Sen får man hoppas att man lyckas göra lika bra eller bättre när det gäller!
Azgaron
Ja den ser fin ut den :)
Kul att få se den
Henke
Vad gillar ni mitt försök att göra sand säckar ( dom som ligger på tornet och ser ut som varmvattensvärmare sådana som dom lade i sängarna förr ) må hända så fryser manskapet :)
nä du skulle ju ha målat den tiger randig ju! eller blå/gul randig du vet en svensk tiger! nä skojar bara den ser great ut!
//pebben

Nu har jag varit tyst för länge på denna tråden tror jag.
Det är ju ändå tigrar vi snackar
Först upp; imponerande att du fick ren tigern så pass som bilderna visar. En snygg idé med oljefaten ovan på vagen och de spända vajrarna ser riktigt bra ut. Jag har en fråga angående vagnen rent Allmänt. Den går från en ardennes vagn till en rysk vagn. Är det någon speciell vagn ifråga eller är det fiction för att prova på?
Keep up the good work!
Mvh Hampus
Tack pebben o Hampus ,någon speciell är det inte plockar bara på som jag tycker ,dock ryska tillbehör eller som ryska vangnar är ut rustade .så det kan bli lite hur som helst ,till och med tvätt på tork :)

#47 där finns ju en tiger (124) från sPzAbt 505 med två headlights på kanonen precis framför vapenvaggan. en liten länk dit. inga höjdarbilder men ändå ;)
Då har du tvätten och faten med tror jag ^_^
Mvh Hampus
48 tackar för den länken det var ungefär vad jag letade efter
#48 Tack Tails, där fanns det många bilder att spinna vidare på ! Och visst var det tvätt på tork på pipan :)