SAAB J-35 F/J Draken
I tanke på att en del har köpt Hasegawas Drake i 1/48 och att man själv letar efter alternativa dekaler så har jag hittat följande matnyttiga information om Zots Decals ark nr ZTZ48/029 på IPMS-Stockholms forum i tråden: Zotz 48/029 SAAB Draken snabbrecension, skriven av Sten Sundelin.
En annan (sponsrad!) recension finns på HyperScale
Dekalerna finns bl.a. på Hannants och på Zotz Decals
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Bara en fråga.
Varför är nästa 95% av alla dekaler till Draken från F10 ?
Draken fanns ju på så många andra flygflotiljer.
/Tunnan
Ja de hadde vatt kul me F 12 emblem på en sånn Drake 

#1 Bra fråga! Förmodligen så har de "lobbat" hos dekaltillverkarna. Samma är det för mig som är extra intresserad av dekaler till F6 och F7 till andra projekt.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Specialmålningar har väl inte så lång tradition hos flygvapnet
Förutom F10-maskinerna kan jag bara komma på Acro Deltas och den röda från nedläggnningen av huvudstadsjakten.
Finns ett ark för att bygga en Drake ifrån F1 Västerås med har jag för mig, gjord av Flying Colors
#1 F10 är Draken-flottiljen #1! De hade ju 35:an i särklass längst tid och de var enda flottilj som hade 35J. På slutet skötte de ju dessutom TIS35.

Finnarna hade ju en knallgul rackare med en stor svart tjur ovanpå. Har för mig att det finns en gul kärra från Sverige också i någon av mina böcker, fast vart den hörde hemma vet jag däremot inte på rak arm?
Niclas
#7 Tredje F10 hade en gul, med svärdfisken.
Snygga kärror och färgscheman!
Jag har för övrigt bokat en Hasegawa "Austrian AF Farewell Special"! Om allt går som jag tänkt, så landar den/de väl i slutet på månaden! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det låter inte dumt!
Nä, det ska bli spännande!
Jag har velat ha den länge och nu hittade jag den till hyffsat pris!
Azgaron
Är det den där dubbelsatsen du menar Azgaron ?
/Tunnan
Jepp, det ska det visst vara!
Azgaron
Ok, köpde en dylik nere på F10s flygmuseum innan vi drog upp till dig för ett tag sedan
Kostade där 250 kr på rea.
Jo, ni berättade ju om det! Hade jag vetat så hade ni fått köpa en till mig med!
Alltid lätt att vara efterklok!
Azgaron