Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1280 ggr
StefanW
0

SAAB J-35 F/J Draken

I tanke på att en del har köpt Hasegawas Drake i 1/48 och att man själv letar efter alternativa dekaler så har jag hittat följande matnyttiga information om Zots Decals ark nr ZTZ48/029 på IPMS-Stockholms forum i tråden:  Zotz 48/029 SAAB Draken snabbrecension, skriven av Sten Sundelin.

En annan (sponsrad!) recension finns på HyperScale

Dekalerna finns bl.a. på Hannants och på Zotz Decals

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Bara en fråga.
Varför är nästa 95% av alla dekaler till Draken från F10 ?
Draken fanns ju på så många andra flygflotiljer.

/Tunnan

[Henke29]
0

Ja de hadde vatt kul me F 12 emblem på en sånn Drake Skrattande

StefanW
0

#1 Bra fråga! Förmodligen så har de "lobbat" hos dekaltillverkarna. Samma är det för mig som är extra intresserad av dekaler till F6 och F7 till andra projekt.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Orso]
0

Specialmålningar har väl inte så lång tradition hos flygvapnet
Förutom F10-maskinerna kan jag bara komma på Acro Deltas och den röda från nedläggnningen av huvudstadsjakten.

[Tunnan]
0

Finns ett ark för att bygga en Drake ifrån F1 Västerås med har jag för mig, gjord av Flying Colors

AndersE
0

#1 F10 är Draken-flottiljen #1! De hade ju 35:an i särklass längst tid och de var enda flottilj som hade 35J. På slutet skötte de ju dessutom TIS35.

Proosen
0

Finnarna hade ju en knallgul rackare med en stor svart tjur ovanpå. Har för mig att det finns en gul kärra från Sverige också i någon av mina böcker, fast vart den hörde hemma vet jag däremot inte på rak arm?

Niclas

AndersE
0

#7 Tredje F10 hade en gul, med svärdfisken.

Azgaron
0

Snygga kärror och färgscheman!

Jag har för övrigt bokat en Hasegawa "Austrian AF Farewell Special"! Om allt går som jag tänkt, så landar den/de väl i slutet på månaden! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Glad  Det låter inte dumt!

Azgaron
0

Nä, det ska bli spännande! Glad Jag har velat ha den länge och nu hittade jag den till hyffsat pris!

Azgaron

[Tunnan]
0

Är det den där dubbelsatsen du menar Azgaron ?

/Tunnan

Azgaron
0

Jepp, det ska det visst vara!

Azgaron

[Tunnan]
0

Ok, köpde en dylik nere på F10s flygmuseum innan vi drog upp till dig för ett tag sedan
Kostade där 250 kr på rea.

Azgaron
0

Jo, ni berättade ju om det! Hade jag vetat så hade ni fått köpa en till mig med! Glad Alltid lätt att vara efterklok!

Azgaron