Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2418 ggr
classeman
0

Semester Draken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har semester nu och vädret gör ju att det blir en del byggande. Håller just nu på att färdigställa en draken modell som jag tror på börjades någon gång i höstas.

Så här långt har jag kommit hitils det som fattas är landställs luckor och pitorör och lite antenner.

[Henke29]
0

Den ser jättefin ut din Drake :)
Ska bli kul att få se den klar sen..

Henke

Elmis
0

Trevligt att se en F17 drake för en gång skull. Den ser riktigt fin ut. Man blir lite sugen. Jag var precis och kollade Rebellens hemsida och det har kommit precis hur mycket extra som helst till 1:48 draken. Man kan lätt smälla semesterpengarna på aftermarket.

Sven-Erik
0

#0. Den ser jättesnygg ut! Fint målat oxå!

gigabyte
0

Läcker Drake ,classeman !!

classeman
0

Tack alla jo jag är rätt nöjd själv för en gångs skull.

#2 Ja visst är det kul med F17 plan har fått en ide om att bygga plan som flygit där. Ja Rebellen hade en massa saker till den nya draken får intala mig själv att det är fel skala annars kan det bli dyrt.

Azgaron
0

Mycket snygg Drake, Classeman! Ska bli kul att se den helt klar!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

classeman
0

Så där då är den i stort sätt klar finns ju alltid lite till man kan fixa men känner jag mig själv rätt kommer det nog inte hända så mycket mer på den. En antenn på ryggen gav sig tyvär iväg på en flygtur utan resten av planet och kom aldrig tillbaks.

classeman
0

bild2

classeman
0

bild 3

classeman
0

Och så kunde jag inte låta bli att jämföra med en draken som jag byggde för säkert lite mer än 15 årsedan. Har ialla fall hänt en del sedan dess. Jag missade nog lite med färgerna på den gammla.

Sven-Erik
0

Väldigt snyggt bygge! Skarpa detaljer och målning. Jo, nog har det hänt en del på 15 år alltid!

[Henke29]
0

Väldit fin drake du har fått till Classeman Skrattande
Gillar den skarpt

Henke

Azgaron
0

Mycket snygg Drake, Classeman! Mycke snyggt byggt och målat!
Kul att ha nått att jämföra med, där man ser att byggtekniken utvecklats med åren!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gigabyte
0

Fina bilder på ett MYCKET snyggt draken bygge !!!

classeman
0

Tack för alla kommentarer.

Jo det har hänt en del sedan den gammla draken sedan är det ju trots allt så att hasegawas Dragen går ihop lite lättare och blir bättre än airfix draken. När den gammla byggdes viiste jag nog inte äns att det gick att spackla igen en glipa.