Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 1393 ggr
gigabyte
0

HMS Kelly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min båt får sig ett sommar dopp ,är till 90% klar lite rigning o livbåtar skall till .så den blir nog klar vilket år som helst ;o)

gigabyte
0

en till

gigabyte
0

bild 3  

[Tunnan]
0

Så du bygger lite båtar också giga,?
Du är en mångsidig plastbyggare duGlad

Båten ser väldigt fin ut
vad är det för skala på den ?

/Tunnan

gigabyte
0

Tack tunnan , har bara byggt denna  är en Deans Marine i skala 1:96 ,den var ett monster bygge fick en smärre chock när jag öppnade lådan , allt utom skrovet fick man skära ut i plast visserligen var det tryckta linjer att skära efter ,men som förstabygge var det lite mycket för mig .

[Henke29]
0

Otrolit fin båt du har fått till Giga :)

Henke

Buran
0

Häftig båt du byggt Giga

"den här är en annan, en Airfix"

Azgaron
0

Ja den ser mycket fin ut Giga! Och i sitt rätta element också, kul!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Vilken fin båt giga! Äntligen någon som vet vad man skall ha en pool till!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

#5-8 Tack :o) fattas bara en ubåt  så är lekhörnan klar Skrattande

JaguarMkVII
0

Det var ett snyggt bygge! Hur är Dean's Marine generellt som byggsatser? Går det ihop sig bra? Är det mycket scratchbygge? (Inget minus i min värld…) Hur är ritningsunderlaget, är det sprängskisser eller "riktiga" ritningar?

JaguarMkVII
0

Jag var inne på deras website och tittade. Du glade så mycket roligt det fanns på det stället… Deras Z37, "Narvik"-class DKM destroyer står högt på min "vill ha"-lista. Det fanns även trevliga landstigningsfartyg, Libertyfartyg och jag vet inte allt….

Jens

StefanW
0

#11 Var det på Dean´s Marine?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

#10 jag tycker att be slagssatserna är bitvis MYCKET dålig kvalite annars skrovet helt ok ,överbyggnad ,ja där är det scratchbygge som gäller även om dom är förtrycket ,så du slipper att mäta av från ritningen , om jag skulle göra om ett sådant båt bygge skulle jag välja Fleet scale ,då deras beslag sattser är mycket bättre ,men priset  är därmed högre, sen kan du ju välja att bara köpa skrovet o ritning  o köpa plasticard o kalkylera direkt från ritning o sen köpa beslagen från någon annan ,som simar fittings ,excellenta och utsökta delar till båtar .

gigabyte
0

sirmar skall det vara,,,,,,,,, !

JaguarMkVII
0

#12, japp.

Madmax
0

Häftigt värre. Ska du sätta in lite RC delar också? Flört

gigabyte
0

Har haft  ,men har plockat ut allt utom motorerna ,men det var  kul att köra den på sjön hemma .