Nya modeller hos Modellhuset Liden
Nu finns specialutgåvorna
på Italeris Scania T142M Australian Roadrunner och Scania 143M 500 Streamline Truck hos Modellhuset Liden i Mariestad.
Nya modeller från Trumpeter bl.a. **Sd.Kfz 7 och Geschutzwagen IVb 10,5 cm leFH18/1.
**Trumpeters Stridsvagn S ,103 C 1:72 (nya verktyg) samt 103B.
OBS! öppet endast onsdagar kl. 19.00 - 21.00
Välkomna
Christer Mann

#0 Det låter intressant! Tror nog att det kommer att dra i byggtarmen för Nore när han ser några modeller av Scania…!
Det får bli en liten tur och fylla på med färg om inte annat!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ja du har så rätt, det rätta märket också, vi får nog göra slag i saken nu denna gången. Vi får väl se om det blir en 142 eller 143, det värsta är att de är intresanta båda två
Köp båda vet ja 

#3. Du är ungkar hör jag, jag försöker smuggla undan för nya inköp på vapen också
Nån ggr i framtiden skulle de va kul att bygga en lastbil.
Men nu har man så många projekt att slutföra så de får bli längre fram.
Fast de blir nån Volvo Truck istället..
Henke

#4 Du kan förvara dem hos mig, och ta hem en i taget! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

# 6. Bra ide
He He
Ja jag är ungkarl, hur kunde du gissa det ???

VA! e här fler Scania Lovers 

#9. Det fins bara ett märke, om man suttit bakom kringlan några år, de andra är de där

Trevligt att höra.
Har du sett denna sidan: http://www.modelenium.co.uk/default.aspx
Dom har bla denna http://www.modelenium.co.uk/models/Scania-T-Cab-Topline-S-C-Transport-Less-than-1500-Pieces--CC12938.aspx
som jag förstår det så e det en byggsats men har aldrig hört namnet Corgi eller dom andra som är med där

#11 Corgi är en jättestor leksaksbilstillverkare, eller har i alla fall varit. Jag tror inte den där är en byggsats, utan en färdig diecast, tillverkad i bara 1500 exemplar.

ok. lite trist. Finns en del scanias där man vill bygga…
kanske ska bli klar med den förste innan man börjar på nästa… eller inte 

#13 Det är alltid bra med ett eget lager! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

För kännedom.
Till er som verkligen är intresserade av dessa Scania modeller bör veta att det endast finns ett fåtal kvar.
Christer Mann
Modellhuset Liden

Vi kommer imorgon!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ja, nu har gubbarna gett sig av. Undrar om vi får äta nudlar ett tag ;)
Stackars dig Anette de kommer bli tufft nu 

#17 Ingen fara! Jag kan titta, det blev inte mycket idag (en vagn i 1/72 och några färgburkar). Däremot så var det en väldigt trevlig utflykt, som vi avslutade med kaffe på Marcus altan.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare