Photobucket, en bra bildbank
Hejsan!
Här kommer ett bra tips om var lägga sina bilder, när nu bildfunktionen inte är så pålitlig här på forumet är det här ett mycket bra ställe.
Photobucket gör det möjligt att direktlänk sina bilder till de flesta siter (utom hit) och in andra fall får man länka direkt till aktuell adress.
För att registrera är det bara att klicka på "join now-fliken", en av tre blå flikar högt upp på sidan och följa anvisningarna. Ni behöver en giltig e-postadress i övrigt är det inget konstigt med det hela och kostnadsfritt dessutom.
Man behöver inte krångla med bildstorlek då det sköts automatiskt till maxbredden 800. Skapa olika mappar och undermapper efter eget tycke och smak är väldigt enkelt. Det mesta kommer att ge sig självt när ni börjar klicka omkring på siten. Blir det några frågetecken så kan vi räta ut dem under resans gång.
Har själv kört med fotohinken rätt länge nu och har inget att klaga på, har med hjälp av en hotmail-adress och min vanliga adress skapat två konton. Ett för pågående projekt och ett där de färdiga alstren hamnar.
Proosen för projekt och Nickelilltroll för färdig objekt. Ta en titt den som är nyfiken på vad jag samlat därute i cyberrymden och kanske få idéer om hur man kan göra.
Lycka till!
Niclas

Tackar för tipset! det blir till att skaffa minst ett konto, så kan vi nog få fart på bildvisningen igen! Ett stort + är ju att bilderna blir större, för är det något som vi gillar så är det ju detaljer…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Bra tips! Synd bara att det inte går att lägga in bilder direkt, fast det är ju klart har man lagt ut på nått annat forum också så går det ju att kopiera bilden och klistra in här.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Så då har jag registrerat två konton!
stefanw_modellbygge
modellbyggeifokus
Återkommer när jag har fyllt på med lite bilder….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

OBS. du kan inte använda Å Ä Ö i hinken. Har suttit bra länge innan jag fattade varför det inte gick att skapa ett nytt album 
"den här är en annan, en Airfix"