Har inte Österrike Viggen i tjänst ännu?

#1: Viggen har aldrig exporterats över huvud taget. Tyvärr …
Några exemplar har hittat sin väg till olika flygmuséer men de är väl icke-flygande.
Österrike har/hade Draken, men jag har för mig att de har slutat flyga med dem nu.

Aha, draken var det.
När Ängelholm F10 firade 50år i mitten av 90 talet var jag och kollade. Då startade mellan 22-24 draken samtidigt, var rätt häftigt. Tunnan visade de också upp. Dock fick man inte se Jas i luften pga av det som precis hade hänt i Stockholm.
Plus att regeringen pumpade in 400 miljoner i F10 för att sen lägga ner det.

#0: Härligt!
Visst är det väl ett riktigt flygplan!? Med riktigt kraftfull utstrålning! Viggen är kanske inte lika vackert som Draken, men ändå läckert …
Ja håller me dig ElLobo
Draken är fint plan men inte lika kraftfullt som Viggen.
Vet ni nått om SK 37an dom hadde sparat om den är i flygduligit skick ???

#5: Ja, Viggen är ett "brutalt" flygplan! 

Jag har ingen närmare koll, men på den nya sidan för Swedish Airforce Historic Flight (SwAFHF) [f d Västgöta VeteranflygFörening (VVF)], så står det :
"Föreningen opererar J 29F Tunnan, Hawker Hunter, DH Vampire, Sk 16, SK 50, och SK 61. Ännu ej flygande projekt är SK 35C, SK 60 och AJS 37 Viggen.
Tillsammans med Försvarsmakten som bevarar J 32 Lansen och J 35 Draken och SK 37 Viggen hålls i stort sett hela flygvapnets jetepok i luftvärdigt skick."
Någon som har mer koll?
Tack för den ifon
Kul att dom håller på me en AJS Viggen som ska bli flygduglig oxå.
Hoppas att dom även har en SK 37a oxå
Dom kan ju inte helt skrota bort Viggen dom måste ju spara nån till flyguppvsing.
Ja vill höra de härliga mullret från 37an.
Kommer ej att glömma flyguppvisningen me Blå Petter i Uppsala.

#7: Ja, det låter lite om den där maskinen.
Tänk att det en gång skulle komma en tid när man längtade efter speciella JETmaskinsljud! När man var yngre så längtade man ju bara efter de gamla propellerkärrorna och deras motorljud.
JA visst
Tycker om Mustang ljudet och Spitfire ljudet me 
Även Saab B 17 är härlit motorljud..
Henke

Härlig video Henke!
Ja, det hade verkligen varit synd ifall de skrotat altt så det inte fanns nått flygdugligt kvar, så det är väl tur att det finns kvar trots allt!
Både jet och propellerljud har ju sin charm!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Hallå på er…
Gjorde ju lumpen på F7 Såtenäs 94-95 på Viggen tiden dom hade börjar prova Jas lite så vi såg den några gånger.
Viggen är inte snygg någonstans den är bara brutal att se och höra …Häftigast är under mörkerflygning vid start och alla 3 stegen på ebk tänd vilken låga ….
Och när jag var på flygdagen på Såtenäs 2006 så flög dom med en SK 37 och om jag fattade det rätt var det som efterträdare åt dom 32 Lansen som dom haft som målbogserare på malmslätt.
Och vad jag vet och som skrevs innan så har dom alla typer av plan så dom går att flyga med i dag …
Gismo
Ja, den var ju inte fel den heller!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!