Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 768 ggr
Wiizy
0

min fina plan ^^'

Haha. jag kan ju säga vad jag pysslar med då, mer än "modellhästar".

Just nu kommer jag inte lägga någon kraft på att bygga modellhästarna, jag latar mig istället med att köpa in och måla om dom, så dom ändå blir personliga.
jag som är uppvuxen i staden brukar inte vara på landet mer än på sommrarna, så jag fick lust att starta min egna lilla "Modell gård" (haha, tja - blommorna där behövs ju inte vattnas iaf XD).

Så jag tänkte väl fixa något "Hus" som 'människorna' kommer "bo" i (Jag kommer bara ha som prynad, inte leka med) där det kommer finnas möbler. förhoppningvis ska jag försöka bygga möblerna själv.
Även ett stall, just nu har jag ett gammalt stall jag haft till mina gamla plast hästar, men eftersom det bara finns 2 hästboxar där kommer jag antagligen skita i det stallet så fort jag inskaffat mig större stall. (eller så har jag 2 hästar där iaf, behövs ju 2 stall minst…).

Just nu har jag en bokhylla tillägnat till dom, jag funderar på att lägga bokhyllan ner på något bord eller något, och ha den med "ryggen uppe" (Ni vet det bakom hyllorna) och där ställa hus, stall osv. :)

Jag kommer även ha saker som ridbana (en bana där man rider t.ex hpoppning) oh dressyr bana (där man kan ha dressyrhästar som tränar) osv.

Meningen är att få till en gård, vilket kommer ta sin tid eftersom jag vill göra hyffsat mycket själv, det är lite det som är grejen. :P

Små detaljer kommer också finnas, petig som jag är. Som borstar, hö och sådant (bara för att det ska se verkligt ut) Sadelkammare till detta osv osv osv. :)

Men ja. :) Det går som det går. :)

//Wizy

ElLobo
0

Det låter spännande. Jag ser fram emot fortsättningen!

StefanW
0

Storlek? Skala?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

Ditt diorama med hästtema ,blir en frisk fläkt här på forumet ,kommer att blir kul att följa !

Wiizy
0

#2 - ingen aning…. än… :P