De regerade världen i miljoner år....

Ledsen men en asätare, men en mycket häftig sådan. Snyggt, ser fram imot att få se den färdig.
"den här är en annan, en Airfix"

Njae, det är ju fortfarande inte riktigt bestämt om de var asätare eller inte. 
Men lejon och tigrar äter as imellanåt också, och det är ingen som skyller dem som asätare för det.
Ser bra ut så långt! Kul med lite andra dinosaurier än de som normalt bevistar forumet! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#3: Efter att ha sett båda sidors argument är jag övertygad om att den inte var en asätare, okey den åt as ibland, men det gör alla rovdjur
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Vilken häftig. Hur bygger man dem? Kommer de liksom i tjugo små delar eller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4 Det är sant, men det finns mycket som talar för det. Likväl som det finns argument som talar för motsatsen. Den som lever får se. 
Det är ialla fall en grym varelse.

#8 Det brukar inte vara så jätte mycket delar, utan det svåra (tidskrävande) brukar vara att trolla bort skarvarna mellan delarna och sedan måla den så den "får liv"
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Häftig modell måste ja säga 
Ska bli kul att få se den klar senare.

Personligen tror jag inte de vara rena asätare, men de var nog inga geparder heller. Antagligen för stora och klumpiga för att jaga friska vuxna djur, men troligtvis tillräckligt pigga för att ta död på en och en annan gammal sliten gräsätare.
Modellen är en kopia på Horizons T-Rex, men väldigt bra. Hade jag bara haft tid, så hade den kunnat bli riktigt fin. Nu har jag inte tid att joxa för mycket mer skarvar och annat. Den ska "bara" bli en present till en femårig grabb, så han blir nog lycklig bara den ser ut som en dinosaur.

#10: Tackar för information. Tänk så mycket man lär sig här. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Den lär han nog bli väldigt glad för misstänker jag! 
Azgaron

Man kan ju hoppas, i alla fall. Sen ska ju den stackars rexen överleva flyget till Spanien också, och det kan nog bli en pärs.
Jag kommer att fixa med de sista grejerna under dagen i morgon, och tar väl några avskedsfoton av honom, så att ni får bedömma om han är representabel för svenskt raketfarts-dinobygge…..
Jättekul att han får flyga till Spaninen oxå hehe 
Ska bli kul att få se den klar..
Lycka till nu

Häftiga! minst sagt!
älskar T-Rex, så underbara =).
//Wizy

häftig* (A) //Wizy

Han ser inte så sugen ut på att åka i resväskan.
Denstore har gjort ett bra jobb på den store. 

Tack!
Den har du fått till mycket snyggt! Grym han ser ut på första och sista bilden. På andra ser det nästan ut som om han skrattar! 
Azgaron

Tack! Jag ska nog bygga en tvilling åt honom i sommar, och kanske en frukost och en middag. Öhhh, alltså en Stegosaurius och en Apatosaur, som ligger på beställning……

#26 Planerar du att göra ett eget litet…?

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jo, kanske det. Saknar några, men förr eller senare kommer de nog in i bygghögen.

så grym!
en sån vill jag med ha, den var ju jätte cool :P
//Wizy
Ja den blev oehört fin :)

Nu blev jag sugen att sätta igång med min Godzilla, men det är väl bäst att vänta tills efter flytten det ligger ju redan ett par modeller i bygglådan, bäst att fixa dom först
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Tack alla. Ska bli kul att bygga de andra nu när man har övat lite på vinylet igen.