Grevens Glue Galore
Det börjar dra ihop sig till Grefvens Glue Galore - den oberoende byggsatsträffen i skandalernas Motala. Det är tioårsjubileum i år vilket firas med bl.a följande:
* En specialhörna tillägnad AMT´s "Craftsman"-byggsatser från tidigt 60-tal.
* Bröderna Osbeck visar hur de gör sina små men geniala dioramor.
* Det blir en SCX-digital miniracingbana som man kan prova och köra på tid med chans att vinna fina priser.
* De första 50 besökarna/deltagarna får var sin Revell-katalog från -07 när de kommer.
* Det finns möjlighet för de allra minsta deltagarna att prova på modellbygge också i en egen hörna under Mats och Lisa Stråhles ledning.
* Ett jätte-swapmeet med plastbyggsatser och figurer förstås. Hittills är nio byggsats-säljare bokade men det finns lediga bord fortfarande.
* Grefven himself ska pinstripa en norsk Lindberg "Tall T" skala 1:8 live.
* Det klassiska Midnattsolsrallyt har ett stopp i Motala samma dag som Galoren. De anländer vid fem-tiden, alltså lagom efter vår prisutdelning är klar. Då kan man promenera cirka tvåhundra meter till stadens torg och se de klassiska (före -81) rallybilarna mullra in.
* Stadens motormuseum har precis öppnat en ny stor hall med bara jänkare! Ligger cirka trehundra meter från Galoren.
* På andra sidan gatan från Galoren är stadens Vätternfestival med familjeaktiviteter hela dagen.
Och så får vi inte glömma den "vanliga" byggsatsutställningen som är stommen till alltihopa. Hör av er på min mail claes@mbox382.swipnet.se så kan jag skicka inbjudan med mera detaljerad info om träffen. Dagen kommer att gå mycket fort, var så säker!
Varmt välkomna den 28/6 till Grefvens Glue Galore - det oberoende alternativet!
Byggsatshälsningar Claes "Grefven" Beck-Friis

Jag kommer att åka dit! 
Kan tillägga att årets tema är: 1.32
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Bilder Bilder Stefan 

Även jag och ProMod planerar att åka.

#2 Jag kommer att fota så mycket jag hinner och lägger narturligtvis ut det här!
#3 Då syns vi där!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare