Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1162 ggr
Raven
0

Roll Out i Västerås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån mer än jag som varit och besökt flygdagarna i Västerås i helgen? Jag var där igår lördag, för att få se spiten i aktion.

Tyvärr sparade de ju godsaken till sist och då han vädret skorpa ihop sig och det började stänka så smått. Men framförallt ljuset för oss som försökte fota den i luften, gick åt pipsvängen.

Sk 16 Harvard i 3-grupp, med hot i bakrunden (i form av regnmoln).

Raven
0

… bild på Spitfiren

Raven
0

… Vampire

[Tunnan]
0

Skulle varit gött och fått höra spitfiren.Glad
Men tyvärr så är avståndet lite för långt,Ledsen

Raven
0

… DC-3

Raven
0

#3. Nu svär jag kanske i kyrkan, men jag tyckte faktiskt att SAAB B17:s motorljud i luften var lite mer "manligt" mullrande.

StefanW
0

#0 Nej jag var inte där utan jag stod och frös helgen innan på Såtenäs, hörde lite men det var svårt att se något i regn och +3 grader…

#5 Kan förstå känslan! Jag kan bli lyrisk av att höra och samtidigt få se gamla plan, det är något visst med dem.

Här är en liten snutt för de som inte hört: Saab b17

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gismo76
0

Hejsan

Var sämre väder i Västerås den 1 maj 1995 då var det full snöstorm när dom skulle ha flyguppvisning där. Gick på skolan där då och läste till flygmekaniker så vi fick lite flyguppvisning på måndagen istället när dom flesta planen flög hem .

Azgaron
0

Trevliga bider, Raven!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

Här har vi haft gratis flyguppvisning! Kärrorna har cirkulerat omkring här ovanför, vi bor inte så långt bort från Hässlö! Skrattande

Raven
0

Själv kan jag njuta av Fokker 50, SAAB 340 och Avro-100 från min balkong under unflygningen till Bromma. Inte samma skönsång direkt. Man får se fram emot de tillfällen då Daisy flyger förbi. De har dock tydligen haft problem med flygtillståndet pga nya EU-regler.

[Tunnan]
0

Ja det där EU ställer bara till en massa trasselLedsen
Vi skulle aldrig gått med i eländet.Skrikandes

ElLobo
0

#7: Ja, då var det underbart väder. Folk iklädde sig svarta sopsäckar och gick in i hangarerna för att överleva. Aldrig har markutställningarna haft så mycket besökare. Det enda som flög den dagen var Herculesen och en helikopter som återvände hem …

Raven
0

Nu såg (framförallt hörde) jag Daisy flyga över för ca 15 min sedan, så hon är tydligen luftvärdig nu iallafall.Glad

[Henke29]
0

Jippii va härlit att hon får flyga igen gamla DaisySkrattande

[Tunnan]
0

Ja då får hon allt komma till oss på F12 igen så att vi får ta den där rundturen som vi har blivit lovade Glad

[Henke29]
0

Ja de får hon allt göra nu Skrattande
Den rundturen hadde ja gärna sett ifram emot.

AndersE
0

#7 Sista flygdagen på F1 var 1979. Då var jag där - det regnade och var 200m i tak. Det blev mest passager med rollar. Den ende som kunde göra looping under moln var Per Cederquist med Mothen..

Annars "hanterade" jag några av flygningarna från Såtenäs till Västeråsdagarna. Affe kom med 32:an, en 34:a (Norén?) och en 39:a…