Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 680 ggr
gismo76
0

Göra en hemsida

Hejsan

Har en fundering på om det  finns någon här inne som är bra på att göra hemsidor och skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med det.

Är ju som sagt trött på allt som har med krig att göra därför jag bara bygger racing modeller själv och tänkte försöka skapa ett större intressen inom just detta område med en hemsida.

Har tyvärr inte någon kunskap inom detta område själv hur man gör osv den behöver inte vara så komplicerad utan något enklare bara så man kommer igång.

StefanW
0

Varför inte ta plats här inne? Jag med flera välkomnar civila byggen då vi inte ser så mycket av dem här inne. Själv är jag blandmissbrukare vad gäller modellbygge och skulle nog kunna påstå att det är mer civilt än militärt totalt sett på mitt egna byggbord!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

Ta plats härinne! Jag har en hemsida som jag pulat ihop, när var det jag uppdaterade den? säkert ett år sedan, det är kull i början men sedan är det bara rutin om man inte har någon respons, härinne får du respons direkt!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Proosen
0

Håller med, peppra på här inne med civila fordon. Ju fler som visar sina byggen desto större anledning att återkomma för andra och kanske locka dem i fördärvet också. Cool

Jag är också blandmissbrukare med övervikt på civila fordon och helst jänkare för stunden. Byggde mest racing, rally och sportbilar tidigare men har nu gått i barndom igen. Återser/bygger de bilar jag byggde i tonåren om igen, förhoppningsvis med lite bättre finish idag än då.

Det enda jag saknar från den tiden är den totala bygglädjen, ihop med skrotet och upp på hyllan så man kunde sätta tänderna i nästa. Var man inte nöjde så plockade man itu några bilar och bytte delar sinsemellan för att skapa något som ingen annan hade på sin hylla.

Nu är det så jädra prestigefyllt att bygga så man tappar lusten ibland. Har precis kommit igång igen efter en tids baksmälla på byggfronten.

Men, åter till ämnet. Klå in fler av dina byggen och hjälp mig hålla civila fanan högt här på forumet. Om du inte gör det så bussar jag frugan på dig, å det vill du inte…å hör sen! Förvånad

Niclas

AndersE
0

#0 Jag håller med de andra.

Du kan ju dessutom veta att den nya iFokus-versionen som nu testas ger dig en "personlig sajt" som kan användas som hemsida, med bl.a. flera fotoalbum.

Skulle du ändå vilja ha en hemsida finns ju många tjänster som gör det enkelt att åstadkomma en sida.

WildeSau
0

#0 En riktig hemsida ska man skriva i Notepad Glad

Annars finns det en gammal men bra nybörjarguide här som beskriver det hela ganska enkelt. HTML-guide

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

AndersE
0

#0Datorn iFokus hittar du såväl artiklar som forum med duktiga människor!

Eller testa den här?

gismo76
0

Tack så mycket för alla tips från er ,,,som ni säkert vet har jag redan lagt ut bilder på en del av mina byggen och det kommer mera lovar bara haft en tråkperiod här just nu när jag inte tagig mig för att bygga något…

#3 Har hon huggtänder eller låter farligt tur ni bor en bit bort och att jag är hyfsat bra på att springa.

Har sett några av dina byggen Niclas och dom är helt klart snygga, Och jag gör samma som dig det jag byggde en gång i ungdommen går till skrot nu och så köper jag på mig nya och bygger dom igen för att få ett bättre resultat.

Fick inte svar på hur långt ut i skogen som din Aztek med tillbehör kom eller har du inte kastat den ännu.

Kommer att ta med mig några av mina hojar till IPMS i Kungälv senare i år och vara med och tävla mest för det är kul och se hur det går.

Gismo

Proosen
0

För närvarande har jag slängt den till Leksand, eller snarare en bit utanför mot Rättvik till. Ganska schysst kast om jag får säga det själv!

Risken är att den strax kommer tillbaka som en bumerang då han köpte sig en Hansa att leka med istället å då får jag prova att kasta den igen fast då blir det inom Falun för ett tag innan den studsar tillbaka hit igen.

Ska nog försöka experimentera lite med den och få dit en packning på något vis, den som lever få se.

Frugan är inte så farlig som jag vill ge sken av, men det verkar ju som hon kan funka som skrämselpropagande på fler än mig. 

Niclas