Basplattor för "rumpsittare" :)
Då både min Tunna och mina Meteor (förmodligen den andra också) blev tailsitters, så funderar jag på att göra nån enkel basplatta att limma fast dem på.
Det jag undrar är hur stora är de här betongrutorna man brukar se på många basplattor? I det här fallet är ju skalan 1/72.
Sen undrar jag om nån har ett bra tips på hur/av vad? Jag funderar på kartong som typ baksidorna på kollegieblock eller möjligtvis de kartongbitar som finns emellan vissa klädesplagg.
Eller möjligtvis nått annat bra tips på enkel basplatta.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Någon modell jag har eller har haft hade med en genomskinlig del som man skulle limma i rumpan om man ville ha en modell som stod på ställen, kanske en idé om du har lite klara bitar till övers, att dra ut till lämplig längd
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack för tipset Starhawk! Jo, det borde ju fungera det med! En å annan klar plastbit har jag väl liggandes.
Azgaron

Tack Sven-Erik! Nått sånt kanske man skulle prova!
De betongplattor du gjort, har du nått mått till dem eller har du bara höftat?
Azgaron
Ja en sån där platta skulle passa fint till min Tunna med, håller på att bygga en J29A med F12-märkning
Vad får man tag på gräs och sånt?
Har aldrig gjort sånt här förut.
Tack Sven-Erik för ännu en fin bild på din Tunna, kan inte ser mig mätt på den, ett fantastiskt fint bygge du gjort…som vanligt 
/Tunnan