På väg!
Nu skall det det lastas in i bilen och en stor kopp kaffe skall ner i strupen, sedan sitter vi i bilen om en halv timme på väg mot vårmönstringen i Lindesberg. Vädret kunde ha varit bättre, men det kanske är finare när vi kommit fram. Hoppas att det blir många fina bilder (och ja, de lägger jag narturligtvis ut här!)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det sista hoppet för egen del kom bort i snöovädret, tydligen går det plogbilar mellan Borlänge och Rättvik. Här i Falun vräkte det ned snö när jag tog mig ur sängen vid 6-tiden i morse.
Hade en idé om att snabbt ge mig ut och kolla vad som gnekar och ev. fixa till det. Nu hade jag ingen lust att bli översnöad, just nu kl. 9.45 så har det i alla fall slutat snöa men det regnar istället så jag går nog i ide istället och väntar tills våren/sommaren kommit fram igen.
Ha en trevlig dag.
Niclas

Är det vanligt att det snöar i Falun i juni?
Jag planerar att åka till Lugnet 6/6, men om det är risk för snö så vet i katten 

Har ju varit ett par centimeter nysnö på midsommarafton, fast det är väl närmare 30 år sen sist nu. Idag har det snöat nästan hela dagen och enligt prognosen så ska det fortsätta hela natten.
Kanske kan man åka pulka imorgon bland gröna och fina björkar!? Tog en bild idag på eftermiddagen från köksfönstret, helt absurt!
Om vi är hemma så finns det ett fikabord på Gammelvägen, slå gärna en signal om andan faller på.
Niclas

Visst hade vi det trevligt på Minimönstringen! När man kom fram … Även om vissa av oss hade en del andra problem och vi inte hade vädergudarna på vår sida den här gången, så var det trevligt. Men vi hade det kallt. Och snön stannade väl i Dalporten i Grängesberg, söder om det så var det bara snöblandat regn. Men vi var ju i alla fall under tak. Och efter hand upphörde regnet och vi fick igång en fotogenvärmare som man kunde tina upp runt. Ett större antal utställare och utställda modeller än man hade kunnat tro dök så småningom upp och fyllde borden. Bl a blev ett par bord fyllda av modeller som hade byggts ihop av elever från Stadsskogsskolan i Lindesberg under deras FVA-timmar.
Ute på travbanan ställde de flesta upp sina bilar i skala 1/1 på själva grusbanan (utom Mustangklubben som bara MÅSTE ha sina hästar på grönbete) och en grov uppskattning visar att trots vädret så var det ungefär 500 bilar inne på banan.

Visste väl att jag skulle missa något trevligt, här hemma har jag försökt hålla mina nerver i schack med tre bråkiga ungar och ett stort behov av att få vara ifred.
Tar igen det nu när frugan kommit hem efter sitt äventyr, Peter Carlson och Blå Grodoran på Folkets Hus här i Falun. Skulle gärna ha bytt med henne idag.
Niclas

Cecilia hälsar att hon är nöjd med dagen :)

#6: Extrapris till den lilla damen som stod ut med kylan när hennes pappa tittade på alla bilar. 

#7. Hon är härdad genom alla hästutställningar hon varit med på ;)

Hon var nöjd med dagen och ville gärna följa med fler gånger! Det värmde ett fadershjärta! Hon talade också om vilka favoriter hon såg ibland alla modeller, och provsittningen var inte helt fel den heller!
//Stefan

Stefan - Modellbyggare
Kan tänka mig det! Hon ser rätt nöjd ut! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!