Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 882 ggr
IKV91
0

Mig pigments

Hej!

För er som gillar att bygga stridsfordon och inte känner att ni är fullfjädrade på vädring så kan jag rekomendera en DVD som heter " FAQ the pigments". Själv har jag använt Mig pigments i mer än två år och har enbart exprimentera mig fram på med enda stöd av artiklar på internet. I denna DVD visas ett antal moment som jag finner mycket värdefulla och en del som är helt nya för mig. För min egen del kommer jag att göra ett tekniksprång i min vädringteknik.

Jag har köpt mitt ex på hobbybokhandeln men gissar att det finns fler återförsäljare.

IKV91

StefanW
0

Ett litet smakprov på Youtube: FAQ the pigments

120;- verkar ju inte vara för dyrt!

Hobbybokandeln

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Själv känner jag att det är mycket kvar att lära, men som med all modellbygge: Övning ger färdighet

#0 Har du några bra tips som du har kommit på?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

IKV91
0

Hej!

Jag fick hem filmen idag och har naturligtvis tittat igenom den. Jag bygger en IS 2 just nu och den har bärhjul och stödrullar av stål. I filmen visas bla hur man med hjälp av metalpigment och fingrarna får till en riktigt bra yta av polerat stål. Jag tvungen och testa själv och kan bara konstatera att det riktigt snyggt.

IKV91

Azgaron
0

Låter himla spännande, och 120:- kan det kanske vara värt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

JA en sånn film kan ju som sakt vara värt att lägga pengar på..

StefanW
0

#3 Vilken modell är det du bygger på? Är det samma som denna som finns på missing-lynx: IS-Heavy Tank by Steve Zaloga

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

IKV91
0

Hej!

Det stämmer! Jag föredra Tamiya byggmodeller även om jag har testat Tristar och Dragon. Jag tycker att IS 2 är riktigt fin och tänker bara byta ut bogservajern och figurerna. Efter att har tittat på DVD så planerar jag att testa ett riktigt gyttjebad.

IKV91

Greenhorn
0

#0 & #1  Verkar vara en himla bra DVD! Mailade precis Hobbybokhandeln och beställde ett eget exemplar.