CCM-Open avklarat.
Hallå!
Tar mig friheten att länka till Jon MW's bilder från evenemanget idag, lördag 9/2. Min kamera ville inte riktigt vara med under de ljusförhållanden som råder på Restaurang Spiskroken eftersom borden står mot fönstren med duktigt motljus som följd.
Annars är jag mycket nöjd med dagen som gav mig en överraskning i form av ett tredjepris i modified-klassen för min fältlackade Thunderbird. Hade helt glömt att jag hade en bil med i klassen så jag blev väldigt förvånad när mitt namn ropades upp!
Den oranga pickisen fick ett andrapris i light commercial-klassen så det var en mycket glad herre som åkte hem till Falun igen.
Niclas

#0 Ett stort grattis från min sida! Tack för länken med bilderna!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#0. Stort och välförtjänt GRATTIS! Ära den som äras bör! 
Grattis Niclas!
Fina bilder! Den med något överdimensionerad motor och spruta i häcken vart ju kul! Tyvärr bråkar det här just nu så jag får kolla vidare sen!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Härligit va kul att du kom på 3trejde plats :)
Stort Grattis

#0: Grattis Niclas! Vad kul!
Ja, det fanns mycket "gött" att titta på i lördags! Vill också ge ett stort grattis till Niclas för välförtjänta priser! Lackeringen på T-birden var verkligen grym, hur har du lyckats? Finnarna imponerade som vanligt med sina byggen. Inget pris till min lincoln -28 dock, men kul var att en annan "gammelbil", en jättefin 32:a ford i originalutförande, tog hem 3:e priset i standardklassen. Smolket i bägaren för min del var att kamerabatteriet tog slut efter tre bilder, och resrvbatterierna som "alltid" ska vara laddade…hmmm. Toppen att det finns andra som är villiga att dela med sig av sina bilder!
Hmm..nu börjar det klia i byggarfingrarna igen…Vad skall de bli härnäst tro -kanske en Aston Martin DB4? Pontus.
ett jätte grattis proosen! fast jag blev ju inte så förvånad effter att ha sett dina byggen här! 
kollade lite på bilderna och fick syn på en pv! finns den som modell och var tusan hittar man en sådan????????
//pebben
Grattis Proosen, mycke trevligt.

Grattis igen Niclas!!!
In med en bild på din picis,den missade jag helt…
//Ante

Finns det en tråd på IPMS-Stockholm site med ett gäng bilder på F1:an
Tack allihopa för stödet och uppmuntran i plasttillvaron!
Niclas
Ännu ett fint bygge 
Fler bilder på den bilen tack ..

#11 Följ länken i inlägg #10 så får du upp en massa bilder…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Tackar så mycke :)
De ska kollas på den länken hehe

Stefan - Modellbyggare
Apropå PV-karossen i resin. Jag tror att det var Juha Airo som hade med sig dessa från finland, men jag är inte säker… Bland Viragos fösäljningsgrejor fanns det också en resinsats till en P 1800 och en gammal saab. Kanske nån annan har bättre koll?
Pontus

P1800 blev såld…..

#16 Var det du? 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

PV'n är en gammal gjutning från Göran Sedvall och tyvärr har formarna gått åt skogen så nya behövs om han orkar och vill göra sådana.
Har började också karva på en master till en Amazon men kroknade under arbetets gång. Kanske, kanske kommer han att göra klar den någon gång i framtiden.
Niclas

#18 Då är vi fler som skulle bli glada!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

ingen som tog några bilder på den så kallade "Gulligaste bil"min Trabant 601S med andra ord,skullebli glad om jag fickse de. jag såg att många tittade på den men vill också säga att alla bilar var super snygga.
//AlliN
Din "Trabbi" var verkligen värd sitt pris AlliN! jag tycker den var superfin. Vad var det för fabrikat på byggsatsen?
Pontus

#21 Tackar ,tyvärr lite sen i efter han.Revell var märket på byggsatsen.