70-tal / AJ37
I en låda i källaren hittade jag ett gäng byggda modeller. Jag byggde dem i mitten av 70-talet, de stod på hyllor i mitt pojkrum, men packades ner när jag flyttade hemifrån. Har eventuellt varit uppe och vänt någon gång, men det var längesen nu. Idag åkte några upp, dammades av och fotograferades.
Så nu får ni stå ut med lite 70-tals-nostalgi…

Först ut är en AJ37. När Hellers modeller kom var det rena julafton. Något helt annat än den gamla fula prototyp-modellen av Airfix. Min blev en F15 AJ37. Jag tror jag avvaktade köp av bättre dekaler än modellens, så den blev aldrig helt färdig…
Läcker vigg Anders ,Det är kul att vädra gamla "synder" i bland ,spec om dom är så väl gjorda som din viggen
#2 Tackar!
Mycket fin Vigg, Anders! Jag tycker att du fått till kamot bra!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jättefin fin Viggen du fixat till nu
#5 Tack, men det var då… ;-)
Vilka fantastiskt välbyggda flygplansmodeller Anders! Man blir onekligen imponerad. Precis som du hittade ju också jag några gamla "ungdomssynder" i en bortglömd papplåda i förmiddags. Mina håller dock inte riktigt samma klass -och så har de ju fyra hjul… Visst väcks gamla minnen lätt till liv!
Pontus
Tack PonCar! När man tittar på dem idag ser man ju mest alla missar…
#1 Fin vigg Anders..jag byggde också ett par..och det kamot tyckte jag var roligt att måla…tyvärr störtade mina viggar och skrotades..
#9 Precis - det var pilligt, men kul att måla. Att använda penseln - och ändå få raka linjer, och helst inte för mycket penselkänsla…
hehe .. jag minns att man fick bestämma sig och sedan dra linjen i ett svep..
annars blev linjen som"sågtänder" men man var ganska stolt efter man var klar med den.