Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 746 ggr
PatrickAnders
0

vad är det som händer...

här går man och förfasas över vad som händer i Sverige med tanke på de två barnen som mördades och deras mamma som nästan dog..och Engla som också mördades..

så får man höra att igår em vid 16 tiden i denna lilla byhåla där jag bor hade tre st 16-17 åringar slagit ner och sedan stått och sparkat en 14 åring i huvudet… INNE i mataffären.. bara för att de inte gillade nån låt killen hade gjort (han är sån där rappare) och INGEN gjorde någonting..inte ens personalen i butiken…

[Tunnan]
0

Skrämmande…Mycke skrämmandeGråter

Hade jag varit där så hade jag dratt te dom så tänderna flugit ned i arslet på dom.Skrikandes

Fast dom är ju fega dom kräken och tar till tillhyggen.Skrikandes

Azgaron
0

Helt sjukt ju! Det går ta mig tusan utför med dagens ungdom!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PatrickAnders
0

jo Tunnan det är ju det med tillhyggen och repressalier efteråt..

men det som är allra värsta är att det känns som vi "normala" medborgare av rädsla för vad som kan hända efteråt i säkerligen många fall drar oss för att ingripa … och därav blir det nästan som att ett oacceptabelt beteende accepteras fast vi inte vill att det ska vara så Ledsen

PatrickAnders
0

#2  ja Azgaron jag håller med ..det verkar inte bättreLedsen

Greenhorn
0

Jag påminns om ett klistermärke jag såg på en bil sist jag var i USA. Det stod: Fight crime, shoot back!

Kanske lätt att dra på smilbanden åt ett sånt klistermärke, men tråkigt nog säger det en sanning som tyvärr stämmer.
Kriminella typer kan bara bemötas med deras egen medicin.
Det sägs att våld föder våld, och det är kanske sant. Men vad jag tycker är 100 gånger värre är när våld föder passivitet.

ElLobo
0

Även de gamla romarna hade åsikter om konflikter: Si vis pacem para bellum.

Vill du ha fred, rusta för krig!

ElLobo
0

Men nog är det både otäckt och eländigt hur samhället har utvecklats. Våldet har blivit värre och grövre.

PatrickAnders
0

jo det är sant.. plus att det verkar inte som de ungdomar som håller på med sånt här bryr sig överhuvudtaget..jag menar i t,ex en mataffär finns det ju folk som ser och kan vara vittnen..

[Henke29]
0

Ja tyvärr har våldet blivit alltmer i vårt samhälle..
Sen är de att dom oftast har kniv och kommer bakifrån och hugger en så man inte har nån chans att försvara sig..

Azgaron
0

Fast jag är glad att vi inte bor i USA! Snacka om att vara våldsfixerat! Åsså förstår de inte varför det är så mycket våld!? Förvånad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Ja igentligen så är det fel att göra som jag sa först, för våld föder ju våld.
Men man blir ju så ursinnig när man läser sånt här skt som händer hela tiden.