Resultatlista IPMS Open
Resultatlistan från IPMS Open 2008 finns nu ute på nätet.

#0 Många namn känner man igen ifrån tidigare tävlingar/utställningar!
Stefan - Modellbyggare

#1: Ja, och en och annan kändis från vår medlemslista. 

#2 Skulle vara roligt om de ville visa sina byggen, för det är något som man saknar många gånger. Man ser många bilder, men inte alla objekt och sedan vet man inte riktigt vem som vann…. När jag har varit på t.ex. Modell Göteborg så brukar jag springa runt och fotografera en gång till när de har lagt ut lappar om klassvinnare o.s.v. Visar här ett exempel från 2006. Tänk om det skulle finnas tillsamans med resultatlistan..tur att man får drömma och hoppas!

Då får man en bättre känsla och bekräftelse på vilken modell det var och har man tur så finns det någon vänlig själ som lägger ut sina bilder på nätet (det finns många duktiga fotografer där ute!) Det tror jag skulle locka fler att besöka en tävling/utställning IRL.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jag får sätta mig och skicka ett PM eller brev till dem, så kanske det kommer några bilder. Ska se om jag kan hinna med detta imorgon.
Som du säger så är det ju klart mycket enklare att koppla ihop ett bygge med byggaren om man har resultatlistan och en placeringslapparna utplacerade vid modellerna. Annars är det ju många gånger hopplöst.
Och vid utställningar som i Mariestad, där det inte handlar om tävling, så kan ju byggaren lägga ut en liten namnskylt direkt i samband med att modellen placeras ut. Det tycker jag kunde vara bra då det alltid är trevligt att veta vems modell man har fotograferat.

#4 Det var några som hade gjort det i Mariestad!
Stefan - Modellbyggare

#5 Jadå, vår egen Hompe t ex.

Stefan - Modellbyggare

#7: De har putsat lite på utseendet …