Rapport från IPMS-Open
Så därja,nu har man varit där,och det var svårt att försöka vara lugn..det fanns ju så mycket att se på(och köpa!!),mycket folk var det också.
Stefan eller någon admin…har lite över 200 bilder från mässan,ska posta upp några bilder här,men hör av er om ni vill ha upp mera bilder,isåfall får jag skicka dem till er.

#1. Vilket fint och lite annorlunda bygge!

Tack för alla fina bilder TommiN ,det är så kul att det finns så fina byggen ,det sporrar att försöka bli lika bra, en gång om hundra år eller så ;o)

återkommer snart,ska skjutsa syrran och co. till stan…
Mycket fina bilder Tommi! Önskar man kunde varit där! Hade varit kul att se alla dess fina byggen live!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#37 den var smarrig ,med vattnet som flödar ner från däck o reling ,det är bara så bra !

Uj Uj Uj…Vilka byggen alltså…Hur gör dom ???
Ja en sak är helt säkert…man får öva öva och åter öva för att blir så här duktig på att bygga modelle.
Man är ju bara i apstadiet än känns det som.

Håller med dig Tunnan…man får nog öva lite mer…och lite mer….

mycket fina bilder Tommi.. jag förstår att du hade en trevlig dag

Patrick
Oj, ännu fler fina byggen och bilder!
Ja, man får nog öva en del till som sagt!
Azgaron
Ha Ha Ha…Ja den sista där var ju kul
Jag är stum…för…ja .. vilka läckra byggen, dom får en sån fin finnish på målning, klarlacken och…jaa…rubbet!
En massa fina bilder du har tagit
#29 SAAB B3LA lätt attackflygplan.
En fullskalemockup byggdes och finns bevarad i FV-museums magasin.
Projektet levde vidare hos samarbetspartnern Aermacchi som AMX-T.
#44 SAAB 37X Snabelviggen. Samarbete mellan Sverige och Tyskland. Projekt som stannade på ritbordet, Helt rörlig nosvinge, Vridbart utblåsningsmunstycke. Extra vätskeraketmotor. En del av idéerna hamnade i projekt som MBB Jäger 90 och Rockwell X-31
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
catalinan var med på c4 oxå

Ja, tack TommiN för alla fina bilder. Man blir ju alldeles sjuk alltså! (fast jag är ju redan snorig). Jag är grymt imponerad av dioramorna och "vädringen" av modellerna. Hur var det på bilfronten (alltså civilt menar jag), i fjol var det ganska tunnt minns jag.
"Inspired"
Otrolit fina byggen..
Ja där är man inte ens i närheten..
Jättekul att få se så många fina byggda modeller tack för att du ville dela me dig dina fina bilder Tommi

#5, #50 och #51 är ala med i senaste numret av "Nordic Edge"-boken. Speciellt #5 cateringvagnen är sevärd, mycket scratchbyggt där, inredningen i själva kioskvagnen är ett litet mästerverk i sig.
/thomas
#18 Det där borde vara en Gulaschkanone 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Stefan - Modellbyggare

Verkar som om det är en kannibal som tagit värvning i trossen tycker jag.
-Så var det kannibalbarnet som kom hem försent till middagen och fick kalla handen.
Niclas

Tack för alla finna bilder TommiN, synd att man inte har koll på ansiktena hos medlemmarna här. Hade varit trevligt att kunna prata med varandra på Open. Dags för en t-shirt tycker jag.
"den här är en annan, en Airfix"

#66 Låter som en bra idé! En logga +eget namn! //Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ja, det hade varit kul!
Azgaron

#67: Vi får kanske ta och titta lite närmare på det här! 
Som sagt…det skulle verkligen vara trevligt
Kostar lite, men det kan det vara värt.

Fast jag sprang omkring och kikade efter namnskyltar jag men såg inte några härifrån. Själv hade jag både nick, namn och min Avatar här till vänster fastnålat på tröjan.
Var väl där från 11.30 till 15.30 med ett lunchuppehåll på en timme kanske då vi gick över till Solna centrum en stund.
Det där med tröjan låter ju jättebra tycker jag, om jag får tycka något så ska det lämpligtvis vara en Fruit of the loom-tröja som bas. De har bra kvalitet och lär hålla några tvättar framöver, mina har gjort det tidigare i alla fall.
Niclas, som spanade förgäves.
Ja tycker oxå att en T shirt skulle va kul 

#71 Vi träffade på varandra ett kort ögonblick, du berättade vad din mycket fina brandbil stod att beskåda.
"den här är en annan, en Airfix"

#73 När jag tänker ett varv till så tror jag att jag kan få till ett ansikte på dig. Nästa gång jag ser dig ska jag kolla om jag tror rätt.
Ha det!
Niclas

Ja det där med tröjor låter kanon!!
Tycker att tröjor med en fräck logga, skulle vara toppen !!

Hur mycket får tröjorna kosta? Är det någon av er som kan ordna fram eller har kontakter i tröjtryckar branschen? Det är nog det billigaste och smidigaste sättet.
I Skaraborgs Ponny Avel har vi tryckt upp jackor och sweatshirts med loggan på. De tröjor vi tryckte upp var av den lite dyrare sorten. Jag lägger in länken till hemsidan här så kan ni titta om ni vill.
.
…