Inköp på IPMS-open
Ja, det är väl lika bra att erkänna sej skyldig. Begränsad budget i plånboken (det blir nog pengar över). Som tur är är det inget speciellt jag är ute efter (men titta är alltid roligt). Nånting kan jag väl ändå handla, när jag åkt ända hit (tänker bara handla nån enstaka modell). Väl inne i salu hallen - VILKA PRISER VAOOO 
Nästa år blir det handklovar på och övervakare med.

"den här är en annan, en Airfix"
Ojj ojj Buran vilken smörgådsbord du har köpt 
Många fina modeller där…
Ja det där var ju en hel del
Mycke godis

Oj! Det var en massa godis! Blir nyfiken på: "Nuclear powerd space station" och "3 stage ferry rocket" och "X-15" för att nämna något!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Många fina modeller buran ! Jag blev lite nyfiken på den runda rymdsaken får jag säga ,vad har den förbakgrund ,kan man få en lite närmare bild på den buran ,snällaaaaaaaaa ?
Ja, det där ser ju trevligt ut Buran!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Antar att du "bara skulle titta lite" 
Och en raritet som Aurora B-70 eller var det en nyutgåva ?
Hustlern såg ju trevlig ut också.
Det ser ut som om modellnasaren i Linköping snart har slut på de svårsålda racerkärrorna från Highplanes också.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#4 Tack buran för din bild på space station .En atomdriven historia och Wernher von Braun är ju inte vem som helst ,kan ju ha fungerat ,vem vet ,men en atomreaktor ,det har ju en del ryska sat haft ,men hur skulle en större reaktor kylas och så vidare .

#7 Aurora B-70 är en gammal modell. Råkade faktisk höra namnet Valkyrie nämnas någonstans när jag gick rund bland säljarna, tur man har bra hörsel
Skalan är okänd
#9 Skalan är givetvis 1/kartong 
Har du gjort en bra affär ?
Aurora B-70 till samlarpriset $ 255
AMT har gett ut Valkyrie i 1/72 och Academy i 1/300.
Ju större desto bättre 
Då måste du skaffa en Sukhoi T-4 som sovjetisk motvikt i måste-ha-listan också.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#0. Skaplig laddning med modeller!! Vilket smörgåsbord! Jag vill också ha…..

#10 Tack för länkarna WildeSau, hade ingen aning om att T-4 fanns som modell. Sen över till Aurora modellen, nu gav du mej en riktig chock WildeSau. Säljaren ville att vi skulle snacka om priset, Jag var väldigt osäker på vad modellen kunde vara värd, då föreslår han 100kr, jag är fortfarande lite osäker om jag ska köpa den. Kollar om modellen är komplett vilket den är, boken saknas dock. Då sänker han priset till 80kr, foten till modellen får mej att köpa den. Han får 100kr. Han hade flera Gamla modeller att sälja, såg senare att en man hade köpt dom. Han stod och pratade i mobilen på utländsk språk och lätt väldigt exalterad, nu förstår jag varför.

Grattis till ditt fina fynd då Buran :)
Alltid kul att få hitta en sånn pärla till det priset
Trevligt med Gamla modeller.
Har några stycken själv.
Ja, där kan man väl snacka om fynd!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jo den där Valkyrie skulle jag själv vilja ha, väldigt snyggt plan, i alla fall före en högfartsflygning
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus