Hobby Center Helsingborg
Jag var ett ärende i Helsingborg igår och sprang plötsligt på gamla klassiska "Hobby Center". Den har flyttat ett par gånger de senaste åren och senaste gången trodde jag att det tagit slut. Men icke!
Nya lokalen är liten, men som vanligt fylld med diverse godsaker man sällan hittar annars.
Själv blev jag svårt frestad av segelflyg i 1:72. Grunau Baby, Weihe och Kranich. Alla typer som funnits i Sverige - tidvis i FV med kronmärken…
Jag lägger den här i Flyg - men Hobby Center har mycket även för andra intresseområden. Som t.ex. träbåtsbyggaren.
Det skulle nog vara en trevlig butik att besöka!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Det ligger numera på S. Strandgatan som ligger som parallellgata till Järnvägsgatan som är stora gatan parallellt med hamnen i centrala Helsingborg.
Får nog blir en runda dit i sommar 
Ja de hadde vatt kul me en runda dit 

Har hyrt stuga i Mölle i slutet av Maj så en tur Hobbycenter får det nog även bli. Jag kan även rekommendera ett besök hos Eurohobby som ligger någon mil norr om Helsingborg. Det är rena gottebutiken för oss som även gillar modelljärnväg.
#5 Det ligger tydligen på det sora köpcenterområdet Väla alldeles norr om Helsingborg. Det hade jag missat!
# 5 Ja men de låter ju kul att de finns en sånn butik oxå där i närheten 

#1. Byggde DFS Olympia för en del år sen som flygande modell i skala 1:5. Kan meddela att det är få saker som är så vackra i luften som en sådan.
Jens
#8 Wow, låter härligt. Byggsats? Flög den bra?

#9, den flyger utmärkt men det gäller att flyga den som originalet, dvs sidorodret måste spela en mycket aktiv roll, annars bara kanar man runt i svängarna. Det är ett ritningsbygge helt i trä. Du kan se en videosnutt på http://home.online.no/~tellef2/modellfl.htm
Jens