segelflygsmodeller?
är det någon som vet vart man kan få tag på segelflygsmodeller ? jag har letat som en tok och skulle så gärna vilja ha en.
finns det någon sida på internet kanske ?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#0 Hej och välkommen hit!
Kolla länken med massor av olika länkar som är relaterade till RC flyg bl.a. Scrolla ner till HobbyHandlare så finner du en hel del olika butiker som kan hjälpa dig (sedan finns där en massa länkar till klubbar m.m.)
Svenskt Modellflyg, länksamling
Kolla även in RC Segelflyg.se
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

jag kanske skulle skrivit att jag var intresserad av plastmodeller ;).
modellflyger själv men skulle vilja ha en plastmodell av någon sorts segelplan.finns det någon mer än Ask:n ?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Tyvärr finns de väll inte så många Segelflygmodeller ute :(
Men nån borde väll finnas,
Har för mig att Allt om Hobby hadde en artikel om just ett Segelflyg som Rikard byggde.
#3 Här är lite av det utbud som finns: Tyska segelflyplan
Övriga länder
Du får söka på art.nr och tillverkare så brukar det dyka upp träffar på vilka som har dem hemma
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Lite tunnsått med segelflyg i plastmodell, men Revell har ytterligare en och det är denna.
http://www.revell.de/katalog/400/04253.JPG
En aning sugen på dessa två kärror själv.
Niclas

Skrev jag utan att kollat övriga länkar, det fanns ju en hel del att välja på om man kan hitta dem alla.
Niclas
#7 Dujin, Czechmaster och Kora är resinmodeller hela bunten och kostar därefter. Låt dem inte ligga i solen, för vingarna böjer sig lätt. Huma har en dubbelsats med glidflygplan, annars är det rätt tunnsått med injektionsgjutna byggsatser. Sedan finns det alltid Arne Anderssons klassiska gamla vacubyggsatser.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus