X-Wing Fighter
Var i dag i Sävedalens bästa modellaffär, Volat Sci-fi, bland annat fick jag med mig hem en Revell X-Wing Fighter i en obekant skala, kan vara nära 100 skala. Den är förmålad och man behöver bara skala av gjutstammarna och trycka ihop den, ganska snygg tycker jag. Gött att få ihop någonting i tid, tog inte många minuter å sköj var det.
Sven-Åke

Ja den där hadde vatt kul att ha :)
Jag som älskar Star Wars…

#0 Förstår känslan! Har satt ihop några EasyKit från Revell med grabben, och det var kul att få klart något på en kväll!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Har nog fingrat på dessa, har två grabbar som kör, jag citerar "starwards" med sina legoklossar.
De kollade i Revellkatalogen senast igår och ställde tusen och en frågor om just Star Wars-prylarna.
Den ser ju riktigt bra ut din X-wing, får nog bli några sådana i Proos-hemmet framöver också. Risken är överhängande att de får utstå hård testflygning av mina småpiloter.
Niclas
Kan ju vara trevligt med en så pass snabb-byggd byggsats emellanåt, å slippa tänka på allt vad slipning spackling å målning heter.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag tror det kan vara en (av många)inkörsport till hobbyn!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Scott van Aken har gjort en förhandsrecension av Fine Molds X-wing Fighter i skala 1/48. Den presenteras på ModelingMadness.

Det finns även en recension av George Oh över MPC:s modell i 1/72 på Modeling Madness.