En till Gloster Meteor, Airfix 1/72
Äh, va tusan! Då jag tydligen slarvat bort dekalerna till Meteoren jag höll på med så köpte jag en till när tillfälle erbjöds av Herr Sau! 
Eftersom jag gjorde den första i vinterkammo stationerad i Belgien så tänkte jag göra den här i standardkammo. Jag började lite smått med att måla inredningen svart den här gången! Vill minnas att den faktiskt skulle vara det.

Nu ska jag bara måla piloten, sen kan jag slänga ihop kroppen och sätta dit vingarna.
Hmm, vid en närmare koll, så ser det ut som att jag behöver några rundlar till för att det ska gå ihop, samt fenemblemet.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Hoppas du får till din bättre bara än vad jag fick
Får lägga på nya dekaler då jag glömde att lägga klarlack innan jag la dit dom gamla dekalerna.
Lite silvrigt blev det 
Tack Tunnan! Vi får väl se hur den blir när den blir klar. Till skillnad mot den första, så blir denna sprutmålad.
Azgaron

Lycka till med bygget, har min Mk.8 på sparlåga tills mina F-104or är klara.
Sven-Åke
Tack Sven-Åke! Ser fram emot att se dina F-104or!
Azgaron
Snygg gubbe du fått till Azgaron
Skinnpajen ser verkligen sliten ut…hur gör du?
Se där, det artar sig ju
Jag la i mycke tyngd i min Meteorit, men den satter sig på arslet ändå.
Fick sätta dit en liten stödpinne under bakkroppen.
Ja här går de framåt i rask takt :)
Bra jobbat…
Ja de där me vikter är ju lite klurigit hur mycke man ska ha,,
Tack!
Jodå, det går väl rätt hyggligt framåt! Det där med vikter är ju rätt knepigt, och jag vet inte vad skruvarna väger. Risken finns ju att den sätter sig.
Azgaron

I det här läget kan du lägga den på en penna ungefär där hjulen kommer att vara, väger den då över bak kan du ju alltid lägga ett sänke i främre hjulhuset, vem katten ser det, eller gör som jag gjort ibland, borra hål i hjulhuset och fylla på i efterhand. Häll i lite vitlim innan, och efteråt, och fyll på, sedan får den stå på nosen ett par dagar tills limmet torkat så inte kularna rulla bak.
Sven-Åke
Ja, det kan jag ju ta och prova! Tack för tipset Sven-Åke! Jag måste nog ta och skaffa blysänken då jag tror att det är lättare att få dem att ligga tätt.
Azgaron