Förbannade dekaler från Revell.
Köpte en byggsats från Revell häromdagen, någon slags sjukhelikopter från Tyskland, hursomhelst, hur i Guds Namn får man bort dekalerna från arket? jag fick aldrig bort dem, slutade med att jag lyckades riva sönder varenda dekal! GRRRRRRAAAAAUUUUHHHH! menar dem att man ska klippa ut dem och limma fast dem? 
Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.
Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Det framgick inte av texten om dekalerna fick dra en liten stund i vatten innan du provade att få av dem från arket…..
Prova med riktigt varmt vatten
Kolla annars in de här fina "dekalerna"
Riktiga klistermärken från Inplast 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Här kan du få lite hjälp och tips.
"den här är en annan, en Airfix"

En del dekaler måste dra lite längre i vatten, i de fallen brukar jag lägga i en ny i samband med att jag tar upp den första, och jag använder alltid ljummet vatten, kommer inte ihåg att det skulle vara något speciellt problem med Revell
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ska man blöta dem?
testade det nu, gick bra 
Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.
Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Men herregud Temeraire stod det ingenting om hur man gör med dekaler i byggsatsen? Du kanske hade lite för bråttom! I början av varje byggbeskrivning brukar det stå att man skall studera den noggrant innan hopsättningen, men dekalinstruktioner finns sällan med, oftast står det emmellertid på baksidan av dekalarket hur man gör, lycka till nästa gång!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#0, 5 kolla in dessa två artiklar som finns inne på IPMS-Stockholm, där finns de mest grundläggande tipsen till hur man kommer igång m.m.
Om du vill bygga plastmodeller men vet inte hur…
Snabbguide för att nå ett bättre resultat
Sedan är det bara att fråga på här inne, så skall vi hjälpa dig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

*ASG*

En droppe diskmedel i vattnet kan även hjälpa men för varmt vatten gör dekalerna väldigt mjuka och sköra. Bättre att ta en trasa eller ett papper när dekalen är på plats. Doppa i varmt vatten och tryck försiktigt dekalen på plats brukar funka bra.