Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 799 ggr
gismo76
0

Lite mera Bilar och en Hoj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag fått tagit kort på mina senaste byggen här då

Börjar med en Honda Pons 2003 med Camel sponsring på Dekaler från Reji models bra kvalitet även om dom var lite tunna.

gismo76
0

Nästa bild är Miko Hirvonens Subaru från Japan 2004.

Denna är byggd direkt ur lådan Tamiya modell vet ej varför det lyser igenom i dekalerna på den på sidorna

gismo76
0

Och den sista bilden då även detta en Subaru från 2001 Körd av Burns som även vann Rally Vm detta år det tragiska är att han inte finns bland oss längre.

Azgaron
0

Väldigt snygga modeller Gismo!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starliner
0

Gillar dina byggen Gismo!

Johnny

PonCar
0

Riktigt fina bilbyggen (och hojen också)! hä e bar å åk!

GladPontus

[Henke29]
0

Ja Rallybilarna var mycke fina GismoSkrattande
Men bågen var oxå fin

[Tunnan]
0

Härliga byggen gismo.
Nej det är ju lite märkligt att det lyser igenom dekalerna, Tamiyas dekaler är ju annars rätt tjocka.

gismo76
0

Japp Tamiyas dekaler är tjocka om dom inte är i någon neonfärg för då är dom väldigt sköra och lätta att ha sönder funkar hyfsat med dekalvätskor ändå.

Annars är det lite skiftande tjocklek och kvalitet på deras dekaler har jag märkt men som tur är går det att köpa resevdekaler eller nya till rimliga priser.

Tack för alla vänliga ord om mina modeller

Hojan blev jag riktigt nöjd med kan tänkas att den kommer att finnas på plats i höst på IPMS Göteborg tävlingen

[Tunnan]
0

Ja den kommer att göra sig bra där.

[Henke29]
0

Ja Hojen ser mycke bra ut Gismo76 Skrattande

Hur gör du dina bälten använder du dig de som medföljer eller gör du egna bälten till Rallybilarna ??

gismo76
0

Jag har hittills använt mig av vattendekalerna som varit med har köpt fotoets sett till några bilar samma typ som följer med Hasegava men har sett så krångligt ut.

Men har fått tips om att använda tunn maskeringstejp typ Tamiyas och måla den skall tydligen funka bra.

Sedan var det väl smörpapper som jag läste om här inne tror jag.

Finns många sätt gäller bara att hitta ett som passar bra och som man själv är nöjd med.

[Henke29]
0

Ja Maskeringstejp från Tamiya borde man testa.
Tyckte ja inte fick nån bra snits me Smörpapper som Pebben skrev att han använde..

Brukar du smutsa ner dina bilar så dom ser ut att ha kört på nån sträcka ????

gismo76
0

Har inte testat detta med att smutsa ner dom men är lite sugen på att testa på någon

Får väl bli någon gång i framtiden har en fundering på ett diorama med 2 st Peggor alla 2003 med mekaniker osv då skulle man ju kunna smutsa ner bilarna lite

Men det borde väl räcka med att gå ut på gården och köra dom ett varv i sandlådan och genom några vattenpölar så är det väl klart realistiskt och bra

[Henke29]
0

Haha ja de vore ju ett alternativ till smuts..
Ja kikade på Youtube där en Japan höll på me att smutsa ner sin Subaru Impressa..
Kan säga att den blev ohehört fin..
Skulle vilja ha figurer till min Ford Gt 40 har oxå tänkt att bygga nått diorama me den bilen i nån fin verkstadsmiljö..
Va kan man hitta figurer som passar till sånt ???

gismo76
0

Fujimi har  gubbar som skulle passa kan kolla lite om du vill

Ja jag såg denna nisse med frågan är om det är mindre giftigt att måla modeller i Japan med tanke på att han satt i den dimman hela tiden ..

Resultatet blev bra men är tveksam till sättet han jobbade på kan inte vara nyttigt

[Henke29]
0

Nej de kan vara sant..
Han kanske använder nån sorts färg som inte är farlig..
Tack för tipset om figurerna dom ska nog inhandlas snart Skrattande

gismo76
0

Här kommer en bild på figurerna med Henke

[Henke29]
0

Tackar så mycke för det Gismo :)
Då blir de att beställa ett sånt sett sen..
Får bli nu efter helgen..
Ska inte börja me Forden än men de är alltid bra att ha liggande i kartongen dom kan ju försvinna ur sortimentet..
Sen gäller de att hitta Tunnor mm när man ska göra nått sånt Diorama som Verkstad,,

gismo76
0

Fujimi har ett bra set  även för det med inredning till en verkstad finns även att köpa ett garage med bottenplatta och väggar i plexiglas

Kostar inte så mycket har själv köpt det så om du vill kan jag ta ordna några bilder till dig

[Henke29]
0

Ja de skulle va jättekul om du kunde fixa lite bilder på det..
Va handlar de settet om priset ????

gismo76
0

Hejsan 200kr med frakt till Sverige nu är priserna jag  ger dig från Hobbylink det är Japan

Verktyg löst 150kr med frakt till Sverige

Garage 100 kr med frakt till Sverige

Detta är ca priser

Bild här med

[Henke29]
0

Ja de där ser ju kanon ut Skrattande
Skulle passa bra till min Gt 40

Tack för infon och priser