byggträff i locketorp
tack stefan för ett mycket trevlig kväll i locketorp
! och det var jätte roligt att träffa er alla tiden bara flög iväg och jag hoppas att vi kan göra om det här lite längre fram!
hällsa mikael och tacka för kakan! 
//pebben

Hallo pebben! Tack själv, hoppas att du hade det kul på träffen!
Gick hemresan bra!? 
halloba s.e! jo jag tyckte dan bara flög iväg
kul att äntligen få träffas och jo men det regnade på hemvägen o det sög ju ut batteriet halvägs så fick byta det men sedan gick det bra resten av vägen men då va pebben trött själv då? gissar att du är hämma nu? alla grejor hela?
//pebben

Ja, kul att äntligen träffas! Visst gick dagen fort? Själv blev jag så trött att jag lade mig att sova redan halvtolv… Men sen var jag uppe halv sex i morse…
Tänkte på dig med ditt batteri och bakruta! Skönt att det gick bra!
Japp! Nu är jag hemma i hemmets lugna härd! Regn hela hemvägen så det var skönt att komma hem. Sitter och latjar med katterna, som verkar ha saknat mig!
Nu ska jag gå och duscha, känner mig en aning skitig! 
Stort tack till Stefan som gjorde ett jättefint jobb med träffen!
Stort tack till alla andra som var med på träffen och gjorde det till en oförglömlig upplevelse! Det var himla kul att få träffa er, sitta och bygga, och snacka, och umgås i största allmännhet!
Måste dock säga att det kändes himla skönt att kliva av hemmavid efter att ha kört såpass långt!
Ser fram emot nästa träff! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#Jag säger detsamma! STORT tack till Stefan och de andra som var med och gjorde träffen så bra! Det gäller även Stefans pojk som hade bakat kladd-kakorna! 
Visst var det skönt att komma hem! Så är det ju alltid. Men jag ser fram emot nästa års träff redan…
#4. Så du fick med dig alla nyinköpta modeller hem!? Måste bli trångt i hyllorna nu!
Jo, helt klart ser man ju fram emot nästa träff också!
Jag cyklade till affären och handlade - så befriande det kändes!
Jodå de kom med och har nyss blivit plåtade för uppvisning i bygghögstråden! Jag är jättenöjd med mina inköp! M in sambo kan väl sägas inte vara fullt lika nöjd! 
Man får väl hoppas att alla andra rapporterar in här snart och att alal kommit hem med sina inköp och sig själva hel och hållna!
Azgaron

Ja tack modellbyggare för att jag fick komma o titta på era konstverk, jag är mycke begajstrad i er kunskap o tålamod o er kunnighet. Jag ställde mig frågan när jag åkte från er, skulle nore ha den tålamodet, o svaret blev nej, jag skulle bli en skam för er verksamhet o vad modeller jag skulle få köpa för att få ihop någon med någolunda finnirs. O ett stort tack stefan för din planering o förtäring.
Ett stort tack för att helgen blev lyckad 
Jättekul att få träffa er..
Hoppas de blir fler tillfällen me byggträffar..
Tack för ditt arbete me mat mm StefanW och ElLobo..

#0, 4, 5, 7, 8 Tack själva, utan er positiva inställning och glada humör så skulle man inte orka eller ha lust till att fixa något! Ser också fram emot nästa tillfälle som vi får träffas!
#7 Våga prova! Jag är övertygad om att du kommer att göra fina lastbilsmodeller!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ett jätte STORT TACK till dig Stefan som gjorde denna träffen till en mycke trevlig och gemytlig tillställning.
Du fick allt att funka perfekt, tur att vi har dig.
Och tack till alla er andra som var med, Azgaron, Pebben, Sven-Erik, ElLobo, BjarneS, Buran mfl.
Jag hade sett fram emot denna träffen med stor förväntan länge.
Och min förväntan har nu besannats…ni var lika tokiga allihop som jag hade förväntat mig
.
Neeej…jag bara skojar, ni var hur trevliga och goa som helst allihop.
Vi satt och diskuterade att ev kunna ordna nästa träff här nere för omväxlings skull.
Inte för att vi inte vill åka så långt, utan för att Stefan och ElLobo och alla ni som har fixat med denna träff ska får kunna koppla av lite mera inför nästa träff och låta oss här nere tar hand om det hela då.
Och kanske för får med alla dom nere i skåne nästa gång åxå.
Möjligheten finns det vet jag.
Jag vet att detta är lite för tidigt att säga nu, men tanken finns här hos oss nu men vi får låta det mognar fram så får vi ser hur det blir.
Det var som sagt bara en tanke.
#7 det tror jag med nore!
#9 axvall????? hehe
//pebben försöka går ju!

#10 Tack det samma!!! 
Jag kan mycket väl tänka mig att åka nedåt landet. Som Smålänning så har man ju tampats med snapphanar förr…
hehe
Och resor norrut står redan på programet för min del!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jasså du är ifrån småland du?
Jag tyckte väl jag att den småländska dialekten kom fram lite ibland.
Ja vi är villiga att tar ansvar för nästa träff.
Finns många möjligheter till det här.
Tyvärr så kan vi inte stoltsera med någon modellaffär
Ja de skulle va kul att gemnomföra en sånn träff här,,
Möjligheten finns som Tunnan säger

#13.1 Jajemän! Född i Oskarshamn…
#13.2 Låter trevligt!
#13.3 Någon handlare får väl komma till oss då!? Och/eller så kanske det finns någon intressant plats som man kan besöka!?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ett stort tack till Stefan för arrangemanget av träffen! Det var en mycket trevlig helg! Och ett stort tack även till er andra som var med. Utan er hade det inte blivit lika roligt. Det var trevligt att träffa er som man inte redan hade träffat.
Nästa gång tar vi och träffas en hel vecka, så ska ni se att vi hinner bygga något också, inte bara snacka!
Tack allihop för en mycket bra helg!
En hel vecka, ja det hade vatt nått!
Fick inte ni nått byggt? 
Fast det snackades ju en del i vår panelhörna också! 
Azgaron
Tack Stefan och alla andra för en Trevlig Helg!
#17 Nä du Azgaron! Här blev det inte mycket gjort.
Jag sprang själv mest runt och kacklade.
Janne, en av panelhö(r)norna 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#13-3: Oroa dig inte! Vi kan ju alltid botanisera i ditt och/eller Henkes lager! 

#18: Du ska väl inte byta signatur nu?!
Wilde Henne … ?
#21 Mad Chicken kanske eller varför inte Verrückte Hühne ?
Jag vet att kan bli vissa språkförbistringar och feltolkningar om man använder det tyska ordet för kyckling i Sverige.
Då menar ja inte Hühnchen.
#20 Too Deee
Ja vi har väl en så där 400 modeller tillsammans så det borde kanske gå 
#23 Och om inte de skulle räcka, så finns det en ca 370st några mil längre söderut 

#23 och #24: Det är bara att ge oss nycklarna! Vi bjuder på pizza eller vad som nu finns där nere i de sydliga kolonierna, bara ni håller er borta någon timme. 
370st…Det var värst
När ska du hinna med att bygga alla dom ?.
#25 För en Pizza så håller jag mig undan i flera timmar + en timme på toa 

#26: OK, en pizza till dig och en tallrik sallad till henke … 
#22 Hehe, ja med bara två prickar över u som skiljer så… 
Jo, botanisera i andras modell-lager kan säkert vara intressant!
Azgaron
Hmmm ska ja bara få Sallad till lunch ????
Ja är mer hungrig än så ElLobo 

Ja har nog ändå inga instresanta modeller i mitt lager ca 187modeller nu..

Ett stort tack StefanW, från mej och Björn som var på byggmöte för första gången och helt klart fått mersmak. Helgen gick verkligen för fort. Och tack till alla er andra som var med och bidrog till den fina stämningen. Delad glädje är dubbel glädje. Ser verkligen fram imot nästa gång vi ses, tills dess "ha de". 
Jan Buran
Ps. Tack kockarna StefanW och ElLobo för maten.
"den här är en annan, en Airfix"

#32 Tack! Det var trevligt att träffas IRL, det får bli fler gånger! Välkommen åter!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#32: Det var trevligt att ha er som reskamrater! Kul att du övertalade Björn att följa med också. Det här ska vi göra om!