Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 717 ggr
gigabyte
0

var är pebben

Det var ett tag sen pebben hörde av sig ,vet någon ?

[Tunnan]
0

Ja både han och Sven-Erik saknas.
Jag vet inte vad dom håller hus.

Azgaron
0

Nä, det var ju ett tag sen man hörde irån dem!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

…de har väl fastnat i leran….Glad

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Kan det var så tror du ??? Förvånad  Skrattande

Sven-Erik
0

Hallå!! Skrattande Jag är visst här! Tyvärr har jag så mycket att göra nu, att jag inte hinner vara så mycket inne på forumet. Jag försöker läsa det som skrivs här inne, men har inte haft så mycket tid att skriva..Förlåt…? Generad

Men jag skall ta igen det, när det har lugnat ner sig lite!

Azgaron
0

Skönt att höra! Då är det bara pebben som saknas!

Azgaron

[Tunnan]
0

Nä men se där är du ju Sven-Erik, du anar inte hur vi saknat dig här.Skrattande
Men det är ju så att det viktigaste måste får går före, helt riktigt.
Vi har full försåelse att du inte hinner med alltid, så är det nog för os alla skulle jag tro Fundersam

gigabyte
0

#5 Det blir ju så i mellan åt ,kul att höra i från dig svenerik Glad

Sven-Erik
0

#7 & 8. Men, jag blir alldeles rörd mina herrar! Känns bra att vara "saknad", men jag är inte så långt bort!
Våren är alltid en stressig tid för mig med nya projekt och allehanda "måsten"…Men jag hoppas att det blir bättre snart!

Jag är mer orolig för pebben! Vart har han tagit hus tro?

[Tunnan]
0

Han är fast i plastträsket  Glad

[Henke29]
0

Han ska ju komma till Mariestad Skrattande
Så då får vi väll fråga ut honom Flört

[Tunnan]
0

Ja det får vi la hoppas på.Glad

starhawk
0

Han kanske har stukat benet Glad (som det heter i visan)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

pebben
0

här e jag! Skrattande o alla ben är hela! tom den långa ludna svansen! hehe

//pebben

Azgaron
0

Trevligt att höra! Glad

Azgaron

[Tunnan]
0

Där är du ju pebben
Vi blev lite oroliga här.

gigabyte
0

skönt att höra av dig pebben ,hoppas att du har fått upp bygg glöden så vi får se några byggen av dig.

pebben
0

Hej alla!  mnja bygg glöden har nog falnat lite tyvärr.
var ett tag sedan jag byggde något men det har ju varit så mycket tråkigheter ett tag att det varit svårt att hitta  inspirationen till det. men den kommer nog tillbaka så småningom.

//pebben

ElLobo
0

#18: Det hoppas vi! Det är kul att du i alla fall tittar in här och kollar så vi sköter oss! Glad 

Och sköt om dig själv!

[Tunnan]
0

Tråkigt att du haft det lite tufft pebben, men jag hoppas verkligen att det ordnar sig till slut vad den än mår vara
För vi har saknat dig såååå här.
Sköt om dig pebbenGlad

Sven-Erik
0

Det verkar ha varit en turbulent vår för många människor!..

#14. Hej pebben! Kul att se att du lever! Även jag har ju varit lite "off" ett tag, men jag hoppas att både bygg-glöden och problemen rätar upp sig snart!

gigabyte
0

#18 Jo livet har ju sina kullerbyttor med oss mäniskor ,men det går över ,allt har sin tid ,även elende!

[Tunnan]
0

Ja jag sitter här nu fullproppad med värktablette så det bara snurrar i skallen.
Mitt diskbrock har gett sig till känna igen, hua vad ont det gör, sen strålar det ner i benet åxå skiten.
Så verktabletter och limmångor är vad jag går på ikväll.

Hade rajraj…Mera lim…sniff…Aaaah

starhawk
0

Ja den är inte lätt alltid, jag har använt modellbyggandet för att skingra tankarna lite grann, men ibland går det inte, det är inte lätt när föräldrarna börjar bli riktigt gamla…

[Henke29]
0

Nej ja har inte heller haft de lätt på grund av min sjukdom..
Men nu äntligen jobbar ja och sen skaffar lägenhet mm..
Så nu pekar allt åt rätt håll iallfall..
Sen har ja träffat er oxå på Modellforumet jättekul Skrattande

starhawk
0

Jo modellforumet innebar verkligen en nytändning i mitt modellbyggande, det gick på sparlåga förut, sedan är det ju trevligt att diskutera med er alla också

Sven-Erik
0

Det är nog som ni skriver, livet går upp och ned! Alla har väl sina egna problem, men det gäller att inte tappa sugen och bli apatisk.
Jag tror att ett sätt att leva upp, är att ha en givande hobby. Att kunna få ut sin kreativitet och träffa likasinnade är i alla fall för mig mycket värt!

Keep on glueing! Skrattande

[Tunnan]
0

Du tog orden ur min munn Sven-Erik
Kunde inte har sagt det bättre själv.Glad

/Janne

Proosen
0

Då vill jag bara säga att om livet känns tungt och man känner sig ensam i eländet, tveka inte, hör av er. Kanske kan jag vara till någon nytta och kanske inte. Men om jag inget vet så kan jag inte försöka vara kryckan i en haltande vardag.

För knappt ett år sedan höll ju en modellbyggande kompis på att brinna inne men han ut i sista minuten innan det var övertänt även i deras kvart.

Startade en insamling på Scaleracers som fick ganska stor uppslutning och Jonas kom igång igen ganska snabbt med sitt byggande.

Så, berätta gärna om det känns för djävligt. Vi är många här ute som kanske kan agerar terapeuter (eller hur f-n det stavas?).

Ha det bra i avlånga landet!

Niclas, som åker i världens längsta tunnel och börjar skönja ljuset långt där borta Cool

[Tunnan]
0

Tack för dom orden Niclas

[Henke29]
0

Mycke bra läsning

Tack Niclas

Sven-Erik
0

#29. Tack för det Proosen.

StefanW
0

#29 Skönt att veta att du finns!….hoppas bara inte ljuset låter tut tut när det närmar sig…

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

hur mycket eller lite man har på banken ,hur många så kallade arbetskamrater så vänder många en ryggen när man verkligen skulle behöva dom ,men dom  få som stannar o lyssnar ,dom få är mer värda än alla dom andra o alla pengar på sitt konto ,för allt annat är ilusioner ,bara ren vänskap är något värt

StefanW
0

#34 Så sant!

I nöden prövas vännen.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Tack giga…Mycke bra sagt
Jo det är ju så att som Carola sjunger i en låt, sanna vänner kan man alltid lita på och att dom lyssnar och förstår..

Jag tycker att många av oss här på forumet redan kommit varandra väldigt nära på nått sätt.
Man behöver inte alltid ser den man pratar med utan det är dom rätta orden och tankarna som räknas.

Jag ångrar inte en minut på att jag gick med här på detta forumet…icke sa nickeFlört

pebben
0

ja forumet har verkligen satt fart på bygglusten!  det har varit väldig roligt att få diskutera byggen och  det runt omkring
men nu är det snart slut med det om jag räknat rätt så blir det bara den här månaden också. Ledsen  trots att jag betat av räkningar för kung o fosterland så att jag kan lägga undan halva avgiften denna månaden (så var det tänkt i alla fall) då kom det en liten el avräkning på 2600:-  så det här kommer att ta ett tag. sedan gick en gammal tant jag kännt nästan hela livet bort för ett tag sedan  å det känns lite trist och nu ligger min låtsats mormor  och väntar  och mitt i allt detta  passar exet på med sitt. nåja det är kanske lika bra att ta allt på samma gång så är det gort. men det har tagit lite på humöret o så   så det är en liten förklaring till min frånvaro.  men ska ialla fall försöka ta mig till mariestad på lördag!  och då kommer jag me glatt humör!

//pebben

[Tunnan]
0

Då ska du veta pebben att du är extra välkommen.

Jaa…vad säger man till detta nu då, känns som att orden inte räcker till nu.
Men jag tänker på dig iaf, behöver inte säga så mycke mera kanke

Men kommer du inte att vara med i forumet mera sen eller har jag fattat det fel?

/Tunnan

Azgaron
0

Tråkigt när det kör ihop sig så mycket på en gång!

Kan bara hoppas att det reder ut sig!

Azgaron

gigabyte
0

Det är starkt av dig ,bra saker ger en bra kick off o ger en knuff framåt ,men väntan på det ytersta för en vän som din mormor o tankar på en vän som gick bort i denna månad, gör det svårt förstår jag ,min svärmor gick bort i höstas ,och det har tagit hårt på min fru ,trots att jag har haft med mycket sorg att göra pga mitt arbete, så står man sig slätt o handfallen när en nära anhörig går till andra sidan .

pebben
0

jag måsste få ihop 3000:- som säkerhet till telia innan jag får ett eget abonemang trots att jag har hafft dom i 4år fast då med borgonär. detta gör att mitt nät stängs av när som hälst nu när min fd sagt upp telefon/internett och då jag samtididigt försöker få igång bilen passar det inte så jätte bra om man säger!  men jag ska försöka att lösa detta och då kommer jag naturligtvis tillbaka!  Skrattande  fast det kommer nog att ta ett tag men bättre sent än alldrig! och i alla dessa upp o nerförsbakar så tänk på att allt man inte dör av härdar!Flört

//pebben

[Tunnan]
0

Kanske vore på sin plats för en liten insamling till pebben ?
Vad är vänner till för`?

pebben
0

#40 trots att det inte kommer som en över raskning så tar det ett tag. att vänja sig eller vad man ska säga  men jag tyckte det va lite svagt av mitt ex att sätta i gång nu av alla gånger men det e la i nödens tid som folk visar vad dom går för  å de e kanske lika bra att få det överstökat så är det ju över sen  så man kan ta nya friska tag Glad 

//pebben

pebben
0

#42 jag uppskattar verkligen omtanken tunnan men håll i dina slantar till nått bättre!  jag löser det här till slutFlört

//pebben  il be back!

[Tunnan]
0

Kan man spara dom till något bättre att kunna hjälpa en byggkompis? Flört

pebben
0

tja du behöver ju en airbrusch? Skrattande

huga det blev lite tungt i den här tråden men jag vill tacka alla för erat stöd det värmer gott ska ni veta: men nu tycker jag vi ska ruska av oss det här så länge för snart är det lördag och det har i alla fall jag sett fram emot ganska länge! Glad o då syns ju några av oss och det ska bli gör skoj tycker jag!

//pebben

Azgaron
0

Ja, det ser jag verkligen fram emot! Glad

Azgaron

[Tunnan]
0

Ja även om jag så ska behöva en rullstol så kommer jag He He

ElLobo
0

Svärmor läste i Expressen härom dagen:

"Ibland känns det tungt och ibland tyngre, men vissa dagar skiner solen en aning och då får man passa på att le."

Glad

Azgaron
0

Glad

[Tunnan]
0

Skrattande

[Henke29]
0

Ja Hoppas att allt går bra för dig nu Pebben..
Kommer att sakna dig på forumet framöver..
Men hoppas att du kommer tillbaka när allt har löst sig..