Chevrolet Caprice
Jag undrar om det finns modell av "nyare" Caprice än AMTs -76a. Tänker mest på den som byggdes mellan 1977 och 1990. Någon som vet?
Johnny

#0: Det är väldigt dåligt när det gäller utbudet av den modellen. Tyvärr, för jag är själv ute efter sådana. Det finns (åtminstone för något år sedan) inga injektionsgjutna modeller. Det finns resinkarosser att köpa, och då får man som vanligt använda resten från en annan modell. Jag ska leta lite så återkommer jag med lite mer info.
Däremot finns den nyare modellen av Caprice, men den är inte alls lika trevlig, vare sig i skala 1/24 eller i 1/1. 
#1: Nej den senare Capricen är ju enormt ful.
Märkligt att det är så svårt att hitta modell på en så vanlig bil. Jag gillar inte resinmodeller,kan tänka mig lite delar men inte en hel bil.
Johnny

Nu har jag hittat lite mer uppgifter …
När jag letade efter någon modell av den gamla Capricen (årsmodell 1977-1990), så var det enda jag hittade en resinkaross från Modelhaus av en Caprice '85 som då kostade 62 USD.

#2: Det är det som är problemet menar en del byggare jag har varit i kontakt med. Att den är så pass vanlig, alltså. Men det har ju inte hindrat modelltillverkare andra gånger.
#3: Det är samma som jag hittade också.
#4: Man får väl vänta tills den räknas som en klassisker.
Johnny

#6: De sista årgångarna stod det ju Caprice Classic på bilen …