Få tag i byggsatser - svårt.
Jag tänkte jag skulle börja bygga modeller på allvar eftersom jag tycker att det är roligt, och det som lockar mig är plan och helikopter. Nu undrar jag, vart får ni tag i era byggsatser? finns ju knappt att få tag i förutom några enstala i leksaksaffärerna? jag har varit inne på många utländska sidor, bland annat webbutiker i UK som har en hel del.
Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.
Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Kolla under länkar i menyraden här ovanför, där finns en kategori som heter butiker på nätet.

Jag har handlat en hel del på Tradera senaste åren. I bland kan man göra en del bra fynd där. På senare tid har det dock utvecklats ett upplägg där några handlare använder Tradera som web-butik med tillhörande prisnivå.
Jens
Ja köper mest på Tradera där man kan göra många fynd..
Sen även på Loppis mm kan man göra bra fynd när de gäller byggmodeller..
Sen är de som sakt leksaksbutiker..

Hej och välkommen! Jag hae också väldigt nyligen börjat bygga lite mer på allvar. Jag har ju turen (iaf i detta avseende) att bo i Stockholm, där jag hittat iaf tre välsorterade butiker för plastmodellbyggare i min närhet. Två i Solna och en i City.
Annars skulle jag nog handla från butiker på nätet, såväl svenska som utländska. Tradera har jag aldrig fastnat för. Är nog för paranoid och litar inte på folk. Har själv handlat t.ex. från ukrainska (tror jag det är) HobbyTerra utan problem.

Tja jag kanske har ett ojust övertag genom att jag bor en kvarts restid från Stockholms centrum med diverse butiker inom bekvämt räckhåll men jag har köpt dom flesta modellerna över nätet, främst från Aviation megastore, Kingkit och 48 special models, och så har det blivit en del Tradera på sistone, så kolla under länkar där finns en hel del bra butiker
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack för all information 
Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.
Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Har du byggt någon av dom fem, Temeraire ?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag handlar mycket på eBay och Tradera, men också en del hos handlare med nätbutiker, både i och utanför Sverige. Men mest kanske jag handlar av andra byggare i samband med träffar och utställningar, och även via olika modellbyggarforum.
Ja, välkommen Temeraire!
Här är det också illa ställt med modellutbudet så det blir till att söka sig online för det mesta. Rebell Hobby var väl den första jag kom i kontakt med och jag tycker att han är väldigt bra att ha att göra med. Tradera brukar jag handla en hel del på och hittils har jag inte råkat ut för några direkt jättedåliga säljare. Det finns ju en tråd här om bra resp. dåliga säljare som kan vara värd att kolla. Sen har vi ju några traderasäljare här också, som är väldigt trevliga.
Evilbay handlar jag på ibland, om jag kan hitta nått som verkar vettigt och inte har överpris på frakten.
Sen handlar jag ju av folk här eller på andra forum och lite på träffar och sånt med. Många forum har ju en köp och säljavdelning, så det är ju bara att kolla runt.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Välkommen Temeraire!
Johnny
välkommen hit